“Communicatieprijs Brabant 2014 gewonnen”

Scheepens en stichting Roze Maandag hebben met de campagne ‘GayVillage’ Communicatieprijs Brabant 2014 gewonnen.

Dat is bekend gemaakt tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Communicatieclub Bourgondië (CCB) op 6 januari.

De jury koos voor GayVillage. Het nieuws over een wijk exclusief voor homo’s, lesbiennes en transgenders leverde een storm aan publiciteit op, maar bleek achteraf een verzinsel, bedoeld om aandacht te vragen voor de acceptatie van homo- en biseksualiteit

Het jury oordeel: “GayVillage is perfect en tot op het laatste detail doordacht en voorbereid. Scheepens en Roze Maandag hebben de moed gehad om op controversiële manier het onderwerp opnieuw aan te snijden en zo tot zeer zichtbare aandacht te komen. Een terechte winnaar.”

Naast GayVillage dongen Quiet500, een eigen initiatief door Eekelaar strategische vormgeving (die de publieksprijs 2014 won) en Behind The Brands van Schepnet voor Oxfam Novib ook mee naar de juryprijs.

Dit jaar zal Scheepens voor het 8e jaar op rij de campagne voor Roze Maandag verzorgen.