Optimaal gebruikenvan content


Optimaal gebruiken van content


BrabantNacht 2016 was vooral een campagne om content te genereren, In de 2017 editie maakten we zo optimaal mogelijk gebruik maken van deze – en nieuwe- content. Om de partners en hun arrangementen een podium te geven, maar ook om Brabant als belevingsprovincie neer te zetten.

De campagne


De campagne


1.

Een campagne voorafgaand aan BrabantNacht

Waarin we eerst teasden “Er komt iets aan…”, om vervolgens over te gaan naar het steeds iets meer bloot geven van Brabant in de nacht

2.

BrabantNacht als contentcampagne

Waarin de bezoekers én influencers een onvergetelijke avond en nacht beleefden. Een echte BrabantNacht.

3.

Een campagne voor een nacht in Brabant

De gerealiseerde content (voorafgaand aan, maar vooral) tijdens BrabantNacht gebruiken om de Brabantse nacht te promoten; een weekendje weg met overnachting is nergens zo bijzonder, of bijzonder divers dan in Brabant.

De Nacht


De Nacht


De Aftermovie


De Aftermovie

De partners


De Partners

Eindhoven

Hier gingen de bezoekers op designrour. Inclusief het maken van een eigen kunstwerk, eten en drinken. In restaurant Kazerne, inspirerende hotspot in hartje Eindhoven.

Ervaar Eindhoven in 20 sec.

Helmond

In Helmond opende het beroemde, 700 jaar oude kasteel zijn poorten. Gasten werden verwelkomd door bewoners uit vervlogen tijden. Vanuit het verleden liepen de bezoekers terug naar het heden in de Kunsthal, tijdens een expositie over de werkende mens.

Ervaar Helmond in 20 sec.

Bergen op Zoom

Bergen op Zoom heette bezoekers welkom in een van de fraaiste stadspaleizen van West-Europa; de Markiezenhof. Daarna verdween het hele gezelschap onder de grond tijdens een wandeltocht door de 13e -eeuwse riolen.

Ervaar Bergen op Zoom in 20 sec.

Nuenen

In Nuenen traden de nachtelijke gasten in de voetsporen van Vincent van Gogh met een bezoek aan zijn museum en aan een aantal locaties die een belangrijke rol in zijn leven speelden.

Ervaar Nuenen in 20 sec.

Breda

Breda toonde bezoekers de kunst van de straat. Met muurschilderingen gemaakt door internationale kunstenaars, elk met een eigen verhaal.

Ervaar Breda in 20 sec.

Beekse Bergen

Gasten van De Beekse Bergen beleefden een unieke safari in de schemer. Dichterbij de dieren kwam nog niemand.

Ervaar Beekse Bergen in 20 sec.

Efteling

Na een BrabantNacht vol indrukken slaap je als een roos. Of als een Doornroos. In het Efteling Hotel. Goedemorgen!

Ervaar de Efteling in 20 sec.

’s-Hertogenbosch

Tijdens de design walking lunch in ’s-Hertogenbosch konden bezoekers proeven van de meest culinaire creaties. Bekende Bossche chefs creëerden bijzondere gerechten geïnspireerd op de ontwerpen van bekende designers zoals Ted Noten, Lotte Landsheer, Alex de Witte, Alex Bergman, Tattoo Jimmy en Kranen & Gille.

Ervaar Den Bosch in 20 sec.

De Biesbosch

De Biesbosch bij nacht was een ervaring op zich. De natuur komt tot rust en wat je overdag niet ziet, zie je ‘s nachts wel.

Ervaar de Biesbosch in 20 sec.

Eindhoven

Hier gingen de bezoekers op designrour. Inclusief het maken van een eigen kunstwerk, eten en drinken. In restaurant Kazerne, inspirerende hotspot in hartje Eindhoven.

Ervaar Eindhoven in 20 sec.

Helmond

In Helmond opende het beroemde, 700 jaar oude kasteel zijn poorten. Gasten werden verwelkomd door bewoners uit vervlogen tijden. Vanuit het verleden liepen de bezoekers terug naar het heden in de Kunsthal, tijdens een expositie over de werkende mens.

Ervaar Helmond in 20 sec.

Bergen op Zoom

Bergen op Zoom heette bezoekers welkom in een van de fraaiste stadspaleizen van West-Europa; de Markiezenhof. Daarna verdween het hele gezelschap onder de grond tijdens een wandeltocht door de 13e -eeuwse riolen.

Ervaar Bergen op Zoom in 20 sec.

Nuenen

In Nuenen traden de nachtelijke gasten in de voetsporen van Vincent van Gogh met een bezoek aan zijn museum en aan een aantal locaties die een belangrijke rol in zijn leven speelden.

Ervaar Nuenen in 20 sec.

Breda

Breda toonde bezoekers de kunst van de straat. Met muurschilderingen gemaakt door internationale kunstenaars, elk met een eigen verhaal.

Ervaar Breda in 20 sec.

Beekse Bergen

Gasten van De Beekse Bergen beleefden een unieke safari in de schemer. Dichterbij de dieren kwam nog niemand.

Ervaar Beekse Bergen in 20 sec.

Efteling

Na een BrabantNacht vol indrukken slaap je als een roos. Of als een Doornroos. In het Efteling Hotel. Goedemorgen!

Ervaar de Efteling in 20 sec.

’s-Hertogenbosch

Tijdens de design walking lunch in ’s-Hertogenbosch konden bezoekers proeven van de meest culinaire creaties. Bekende Bossche chefs creëerden bijzondere gerechten geïnspireerd op de ontwerpen van bekende designers zoals Ted Noten, Lotte Landsheer, Alex de Witte, Alex Bergman, Tattoo Jimmy en Kranen & Gille.

Ervaar Den Bosch in 20 sec.

De Biesbosch

De Biesbosch bij nacht was een ervaring op zich. De natuur komt tot rust en wat je overdag niet ziet, zie je ‘s nachts wel.

Ervaar de Biesbosch in 20 sec.

De cijfers


De cijfers


Tien hoofdpartners

Tien extra locaties

Ten opzichte van de editie 2016.

2.000 enthousiaste deelnemers

20,4 miljoen impressies via betaalde kanalen

(Instagram, Facebook en display advertising)

19,5 miljoen impressies via de mediapartners

(De Persgroep, Eindhoven Airport, Holland.com, Omroep Brabant en diverse andere regionale omroepen)

169.268 weergaves van de BrabantNacht pagina’s op de VisitBrabant website

9,9 miljoen impressies via earned berichten

9 uur lang trending topic op Twitter tijdens de nacht zelf

Wat deze duizelingwekkende data betekenen? Dat het qua zichtbaarheid van Brabant buiten Brabant (in Nederland, België en Duitsland) wel snor zat. Brabant op de kaart gezet?

Check!