De opdracht


De opdracht


Ontwikkel een campagne om jongeren bekend te maken met de vele instanties, regelingen en loketten die hen helpen hun weg te vinden op de arbeidsmarkt.

De oplossing


De oplossing


Een bureau dat deze en volgende campagnes gaat bedenken. Bemenst door jongeren die een gat op hun CV willen voorkomen en kostbare ervaring op willen doen.

Natuurlijk maken we graag campagnes. Maar we hebben ook voldoende zelfkennis om te weten wanneer we anderen in moeten schakelen. Zoals in dit geval. Jongerenwerkloosheid is een specifiek probleem waarin je je alleen goed kunt invoelen als je er ervaring mee hebt. Daarnaast: communiceren met jongeren vraagt om een authentieke tone-of-voice. Een die je het best overlaat aan de jeugd zelf.

Een videoverslag van het eerste wervingsevent. Toen het nog Bureau Koos heette. Spot de toekomstige reclamemensen.

Het Buro


Het Buro


Zo ontstond Buro Werktuig. Wij zorgden voor een eigen kantoor, media-aandacht om kandidaten te lokken en voor een selectieprocedure. In januari opende Buro Werktuig haar deuren.

Eerste agendapunt: de eigen huisstijl en site. Dat is 100% hun eigen werk. Nu de basis op orde is, houdt Buro Werktuig zich bezig met o.a. interviews met stakeholders, het maken van vlogs en de nieuwe site van Jongerenpunt Brabant.

Resultaten


Resultaten


De eerste opdrachten zijn binnen. De site voor jongerenpunt Midden Brabant is opgeleverd en Tessa, de allereerste copywriter heeft haar eerste baan. Het concept van Buro Werktuig oogst lof uit de communicatiewereld en de aankondiging verscheen prominent in de pers.