De uitdaging


In maart 2015 startte Fujifilm, in navolging van Japan en de VS, de bouw van een Open Innovation Hub. Om nieuwe en bestaande relaties te laten zien wat Fujifilm als bedrijf bedenkt, doet en te bieden heeft. En om vervolgens samen met die relaties op zoek te gaan naar nieuwe innovaties en kansen.

De vraag aan ons deze Hub beleving te geven. Draag bij aan de inrichting en bedenk wat we op de verschillende schermen kunnen laten zien.

De HUB


De Hub bestaat uit een ontvangstruimte, een bioscoop met een scherm van 17 x 1.8 meter,
een brainstorm-ruimte en een productdemonstratie-ruimte.
Voor de bioscoop en de productruimte ontwikkelden wij de content.

De oplossing


Veel Fujifilm producten dragen bij aan een betere gezondheid, een beter milieu en efficiënter gebruik van grondstoffen. Terwijl producten in deze branche vaak worden aangeprezen op hun fysieke eigenschappen. Wij stelden voor om te laten zien hoe Fujifilm helpt de wereld te verbeteren. De meest emotioneel impactvolle manier om dat te doen, was volgens ons om Fujifilm’s producten te bekijken door de ogen van kinderen.

Films

In de HUB zijn een aantal films te zien: bij binnenkomst een introductiefilm (exclusief te zien in de HUB), een aantal inspiratiefilms en films die producten van Fujifilm op een net iets andere manier presenteren. We lieten de producten bekijken door de ogen van kinderen, wiens vader bij Fuji werkt.

Inspiratiefilms


“My daddy is a hero” is de titel van een reeks films die als eerste getoond werden op het gigantische scherm in de Hub.

Inspiratiefilms


“My daddy is a hero” is de titel van een reeks films die als eerste getoond werden op het gigantische scherm in de Hub.

Productvideo's


In vitrines met transparante beeldschermen liggen Fujifilm producten. Voordat de bezoeker te zien krijgt welk product dat is, zien ze eerst een van deze video’s.

Productvideo's


In vitrines met transparante beeldschermen liggen Fujifilm producten. Voordat de bezoeker te zien krijgt welk product dat is, zien ze eerst een van deze video’s.

Uitnodiging, bevestiging en"Bedankt voor uw komst".


Bezoekers kregen eerst een uitnodiging op basis van een lenticular en als bevestiging een heus boek. Met daarin een videospeler die een welkomstboodschap van de CEO liet zien. Na het bezoek ontvingen gasten een videoboodschap van alle HUB medewerkers.

Uitnodiging, bevestiging en"Bedankt voor uw komst".


Bezoekers kregen eerst een uitnodiging op basis van een lenticular en als bevestiging een heus boek. Met daarin een videospeler die een welkomstboodschap van de CEO liet zien. Na het bezoek ontvingen gasten een videoboodschap van alle HUB medewerkers.