De uitdaging


De uitdaging


Keuken Kampioen, FOX Sports, Triple Double en Scheepens sloegen de handen ineen om een uniek tv-idee werkelijkheid te maken; KampioensKoorts. Amateurvoetballend Nederland maakte kans op een toffe prijs; hun kampioenswedstrijd live uitgezonden op tv. Met 15 camera’s en een cameraploeg die normaliter Ajax – Feyenoord vastleggen, analyses door Ronald de Boer en Hans Kraay Jr. als razende reporter.

Wij zorgden voor bekendheid, aanmeldingen en stemmen voor KampioensKoorts. En voor aandacht ook positief afstraalde op Keuken Kampioen.

De oplossing


De oplossing


Een campagne die opriep tot aanmelden, stemmen en vervolgens kijken naar de kampioenswedstrijd. De promo was een tweelingbroer van de commercial van Keuken Kampioen. Zo ontstond er niet alleen naamtechnisch een link met het keukenbedrijf, maar droeg ook de communicatie bij aan de herkenning van Keuken Kampioen.

Online


De resultaten


De resultaten


De vooraf gestelde doelen werden ruimschoots behaald. Sterker nog, ze werden al na een week naar boven bijgesteld. In totaal meldden 1161 teams zich aan. En die teams gingen los. Met de winkans op o.a. gratis scooters en vliegtuigen met banieren riepen ze hun achterban op om te stemmen. Uiteindelijk stemden 69619 mensen op hun favoriete team en won Be Quick 2 uit Zutphen met 4101 stemmen KampioensKoorts. Het social sentiment was louter positief. 5071 berichten over KampioensKoorts resulteerden uiteindelijk in maar liefst 22.640.889 impressies.

1.161

teams aangemeld

69.619

mensen hebben gestemd

5.071

Berichten via social media

22,640,889

Impressies

1.161

teams aangemeld

69.619

mensen hebben gestemd

5.071

Berichten via social media

22,640,889

Impressies

Social media


Dit maakten we samen met


Dit maakten we samen met