De uitdaging


De uitdaging


Net als in alle andere jaren waarin Scheepens de communicatie voor dit unieke evenement verzorgde, was de briefing simpel: bezorg Roze Maandag veel aandacht.

De oplossing


De oplossing


In 2012 zijn een tiental speciaal ontwikkelde Barbie poppen de boegbeelden van Roze Maandag. Niet stereotype hetero Barbie & Ken, maar onder andere Leernicht Leo en Diva Destiny. Naast posters zijn er een aantal extra middelen ontwikkeld, waaronder een aantal grote Barbie dozen. Die stonden op verschillende plekken, zodat potentiële bezoekers erin konden gaan staan om een foto te nemen en die vervolgens te delen.

De campagne


De campagne


De resultaten


De avatars van de Roze Maandag Barbie poppen werden veelvuldig gebruikt en men stond in de rij voor een foto in een van de Barbie dozen. Uiteindelijk bleek ook Roze Maandag weer de best bezochte dag van de Tilburgse Kermis.

De resultaten


De avatars van de Roze Maandag Barbie poppen werden veelvuldig gebruikt en men stond in de rij voor een foto in een van de Barbie dozen. Uiteindelijk bleek ook Roze Maandag weer de best bezochte dag van de Tilburgse Kermis.