De uitdaging


De uitdaging


Roze Maandag is al jaren een begrip en onlosmakelijk verbonden aan de Tilburgse Kermis. En Scheepens hoort bij Roze Maandag zoals 36 kostuumwissels bij een Cher-concert. De opdracht was hetzelfde als de 5 jaren ervoor: laat Nederland weten dat Roze Maandag eraan komt!

De oplossing


De oplossing


1 dag per jaar oordelen we niet over elkaar en geven we iedereen de ruimte om zichzelf te zijn. Gayday! Gayday! Een campagne over alle media heen waarin we Nederland waarschuwen voor de aankomende roze invasie.

Lekker over de top en gebouwd op pure liefde en heel veel uren. Met stopmotion films en guerrilla acties met roze speelgoedsoldaatjes, posters en ballonnen. Op de dag zelf gebruikten mensen de speciale app en maakten ze foto’s met een standaard roze filter via „InstaGay”.

De resultaten


De invasie begon vanaf het moment dat de viral video online ging. Met ruim 12.000 views werden de tongen goed los gemaakt. De campagne is veel gedeeld op Facebook en de paginalikes zijn gestegen van 2000 naar ruim 6000. De app is veelvuldig gedownload en het belangrijkste: Roze Maandag was topdruk dankzij 300.000 roze infanteristen / bezoekers. Kortom: invasie geslaagd.

De resultaten


De invasie begon vanaf het moment dat de viral video online ging. Met ruim 12.000 views werden de tongen goed los gemaakt. De campagne is veel gedeeld op Facebook en de paginalikes zijn gestegen van 2000 naar ruim 6000. De app is veelvuldig gedownload en het belangrijkste: Roze Maandag was topdruk dankzij 300.000 roze infanteristen / bezoekers. Kortom: invasie geslaagd.