De uitdaging


De uitdaging


Zorg ervoor dat meer mensen het SPAR huismerk gaan proberen. SPAR is trots op dit merk en weet zeker: proberen is blijven gebruiken.

De oplossing


Voor veel producten hebben mensen een vast merk dat ze altijd kopen. Die cyclus doorbreek je niet snel met communicatie over het alternatief, maar wel door mensen het alternatief te laten uitproberen.

We ontwikkelden de SPAR inruilweek. Lever je lege verpakking van een ander (huis)merk in en krijg een volle versie van het SPAR huismerk terug. Gratis! De leukste manier om kennis te maken met een compleet gelijkwaardig alternatief van het SPAR huismerk.

De oplossing


Voor veel producten hebben mensen een vast merk dat ze altijd kopen. Die cyclus doorbreek je niet snel met communicatie over het alternatief, maar wel door mensen het alternatief te laten uitproberen.

We ontwikkelden de SPAR inruilweek. Lever je lege verpakking van een ander (huis)merk in en krijg een volle versie van het SPAR huismerk terug. Gratis! De leukste manier om kennis te maken met een compleet gelijkwaardig alternatief van het SPAR huismerk.

De campagne


Met het eigen magazine, een radiocommercial en prerolls brachten we de actie onder de aandacht. Daarnaast plaatsten we posters bij glasbakken.

De campagne


Met het eigen magazine, een radiocommercial en prerolls brachten we de actie onder de aandacht. Daarnaast plaatsten we posters bij glasbakken.

De resultaten


Heel veel positieve reacties van de ondernemers, maar vooral veel lege verpakkingen. Gemiddeld werden er 500 producten geruild per vestiging, dat komt neer op 100.000 producten per week.

De resultaten


Heel veel positieve reacties van de ondernemers, maar vooral veel lege verpakkingen. Gemiddeld werden er 500 producten geruild per vestiging, dat komt neer op 100.000 producten per week.