De uitdaging


De uitdaging


Laad het employer brand van De Mandemakers Groep. De grootste woon-retailer van Nederland heeft 5.500 mensen in dienst, maar staat nog niet bij iedereen op de radar als potentiële werkgever. Met name in het management-segment is het lastig werven. Want onbekend maakt onbemind.

De oplossing


De oplossing


Een campagne rond Ben Mandemakers met als hoogtepunt: een uniek evenement in het imposante hoofdkantoor van De Mandemakers Groep. Ben Mandemakers is oprichter en nog steeds eigenaar van Nederland’s grootste woon-familiebedrijf. Het verhaal achter zijn succes is inspirerend. Net als zijn manier van leidinggeven. Wij gaven potentiële gasten de gelegenheid om Ben Mandemakers daar van alles over te vragen, samen met Humberto Tan.

Het event


Het event


Om Ben Mandemakers ook letterlijk in de spotlights te zetten, richtten we het event in als een talkshow. Met als host: Humberto Tan. Het indrukwekkende auditorium van het hoofdkantoor in Waalwijk veranderde in een TV-studio. De inrichting, verlichting en tv-camera’s gaven bij binnenkomst meteen een solide en professionele uitstraling.

De campagne


De campagne


Online


De campagne speelde zich voor 90% online af. Met gerichte bannering en video’s op Facebook en LinkedIn, later aangevuld met diepgaandere communicatie op jobsites. Advertenties in dagbladen ondersteunden in de bekendheid van het event.

De site


Na een korte intro stelden we bezoekers 6 vragen. Opgesteld door arbeidsmarktpsycholoog Job Mensink van Brandgiving. Daarmee ontdekten we snel of deze bezoekers – ongeacht kwalificaties en ervaring  – zouden matchen met de cultuur binnen De Mandemakers Groep.

Cijfers


24,1

% meer bezoek werkenbijdmg.eu

8.228

Unieke bezoekers campagnesite

242

Aanmeldingen event

De resultaten


De resultaten


Wat begon met bijna 1,4 miljoen impressies, eindigde in het uitnodigen van 69 kandidaten. Een strenge selectie, waarbij kwaliteit boven kwantiteit ging. Een aantal high-potentials dat al op op het wensenlijstje van De Mandemakers Groep stond, bracht het totaal aan gasten op 100. Deze mensen kwamen uit interesse op het event af en gaven aan dat ze niet eerder zo’n compleet en overtuigend beeld van hun potentiële volgende werkgever hadden gekregen.

Quotes


Wim de Ruiter, Directeur Marketing en e-commerce DMG Holding:

“Nieuwe collega’s werven begint bij het beeld dat toekomstige werknemers van je hebben. En wat is er mooier dan het bedrijf te laten presenteren door de bevlogen oprichter die nog steeds iedere dag volop doorbouwt aan zijn droom? Met dit event lieten we zien wat kandidaten kunnen verwachten van De Mandemakers Groep als werkgever. En we hebben met deze unieke aanpak meteen een mooie groep potentiële managers en directeuren te gast gehad. Het concept dat we samen met Scheepens bedachten leverde een mooie campagne en een mooi resultaat op. ”


Ben Mandemakers, eigenaar:

“Humberto Tan en de mensen in de zaal konden me van alles vragen over het bedrijf. Het was een groot succes. Ik denk dat we uit de gehele campagne zo’n 35 tot 40 mensen gaan aannemen”


Corina van Hemert, manager recruitment:

“Het vinden van de juiste mensen is niet altijd eenvoudig. We zoeken niet alleen bepaalde kwaliteiten en ervaring, maar ook de match met onze cultuur. Ben Mandemakers is de cultuur, dus nu hebben 100 mensen zelf gezien en gehoord hoe zelfstandig en fijn ze kunnen werken bij De Mandemakers Groep. Het was een nieuwe manier van werven, maar wel een die naar meer smaakt. Scheepens heeft ons goed en intensief geholpen om zo’n toch best ingewikkeld traject goed en grondig aan te pakken.”