brabant
nacht

visit brabant

  • 1
    hoofdstuk 1
    Brabantnacht 2016
  • 2
    hoofdstuk 2
    Brabantnacht 2017
1
hoofdstuk 1
Brabantnacht 2016

De uitdaging

Noord-Brabant is een fantastische provincie en heeft heel veel te bieden. Maar waarom weten bezoekers Brabant wel te vinden voor een dagje maar blijven ze niet een nacht, of twee? En dat terwijl Brabant bekend staat om zijn lange Brabantse nachten.

de oplossing

We sloegen met VisitBrabant en een aantal stakeholders de handen ineen en organiseerden een uniek evenement waarbij de bezoeker het Brabant van de Brabander ontdekte. Gastvrij, bevlogen en verrassend. En dat allemaal tijdens de magie van de nacht: BrabantNacht.

Tijdens BrabantNacht beleefden bezoekers acht bijzondere arrangementen op unieke locaties in Brabant. Zo gingen ze met een zaklamp op safari in Safaripark De Beekse Bergen onder begeleiding van een ranger en genoten van een échte braaimaaltijd midden in het Afrikaanse hart van Brabant.

In Nationaal Park de Biesbosch, het grootste zoetwatergebied van Europa, gingen ze op expeditie met een fluisterboot en maakte een nachtelijke wandeling langs de oevers. Ze kwamen op plekken waar je normaal niet komt en sliepen tussen de Schotse Hooglanders.

de campagne

Resultaten

6.000.000
Impressies
  • 1
    hoofdstuk 1
    Brabantnacht 2016
  • 2
    hoofdstuk 2
    Brabantnacht 2017
2
hoofdstuk 2
Brabantnacht 2017

optimaal gebruik van content

BrabantNacht 2016 was vooral een campagne om content te genereren, In de 2017 editie maakten we zo optimaal mogelijk gebruik maken van deze – en nieuwe- content. Om de partners en hun arrangementen een podium te geven, maar ook om Brabant als belevingsprovincie neer te zetten.

de campagne

BrabantNacht 2016 was vooral een campagne om content te genereren, In de 2017 editie maakten we zo optimaal mogelijk gebruik maken van deze – en nieuwe- content. Om de partners en hun arrangementen een podium te geven, maar ook om Brabant als belevingsprovincie neer te zetten.

1. EEN CAMPAGNE VOORAFGAAND AAN BRABANTNACHT


Waarin we eerst teasden “Er komt iets aan…”, om vervolgens over te gaan naar het steeds iets meer bloot geven van Brabant in de nacht

2. BRABANTNACHT ALS CONTENTCAMPAGNE


Waarin de bezoekers én influencers een onvergetelijke avond en nacht beleefden. Een echte BrabantNacht.

3. EEN CAMPAGNE VOOR EEN NACHT IN BRABANT


De gerealiseerde content (voorafgaand aan, maar vooral) tijdens BrabantNacht gebruiken om de Brabantse nacht te promoten; een weekendje weg met overnachting is nergens zo bijzonder, of bijzonder divers dan in Brabant.

de aftermovie

de partners

EINDHOVEN


Hier gingen de bezoekers op designtour. Inclusief het maken van een eigen kunstwerk, eten en drinken. In restaurant Kazerne, inspirerende hotspot in hartje Eindhoven

BEEKSE BERGEN


Gasten van De Beekse Bergen beleefden een unieke safari in de schemer. Dichterbij de dieren kwam nog niemand.

BREDA


Breda toonde bezoekers de kunst van de straat. Met muurschilderingen gemaakt door internationale kunstenaars, elk met een eigen verhaal.

EFTELING


Na een BrabantNacht vol indrukken slaap je als een roos. Of als een Doornroos. In het Efteling Hotel. Goedemorgen!

Resultaten

169.268
weergaves BrabantNacht pagina's op website VisitBrabant
9.9 miljoen
impressies via earned berichten
9 uur
trending topic op Twitter tijdens de nacht zelf

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen