Buro Werktuig


Buro Werktuig


Ontwikkel een campagne om jongeren bekend te maken met de vele instanties, regelingen en loketten die hen helpen hun weg te vinden op de arbeidsmarkt.

Bekijk hier de casefilm.

Buro Werktuig


Buro Werktuig


Een bureau dat deze en volgende campagnes gaat bedenken. Bemenst door jongeren die een gat op hun CV willen voorkomen en kostbare ervaring op willen doen.

Natuurlijk maken we graag campagnes. Maar we hebben ook voldoende zelfkennis om te weten wanneer we anderen in moeten schakelen. Zoals in dit geval. Jongerenwerkloosheid is een specifiek probleem waarin je je alleen goed kunt invoelen als je er ervaring mee hebt. Daarnaast: communiceren met jongeren vraagt om een authentieke tone-of-voice. Een die je het best overlaat aan de jeugd zelf.

Een videoverslag van het eerste wervingsevent. Toen het nog Bureau Koos heette. Spot de toekomstige reclamemensen.

Buro Werktuig


Buro Werktuig


Zo ontstond Buro Werktuig. Wij zorgden voor een eigen kantoor, media-aandacht om kandidaten te lokken en voor een selectieprocedure. In januari opende Buro Werktuig haar deuren.

Eerste agendapunt: de eigen huisstijl en site. Dat is 100% hun eigen werk. Nu de basis op orde is, houdt Buro Werktuig zich bezig met o.a. interviews met stakeholders, het maken van vlogs en de nieuwe site van Jongerenpunt Brabant.

Buro Werktuig


Buro Werktuig


Buro Werktuig heeft inmiddels een aantal campagnes opgeleverd, waaronder een guerrilla-actie die ruim de pers haalde. En een videocampagne gericht op bankhangers en hun ouders. 

In haar korte bestaan heeft Buro Werktuig geholpen om 520 jongeren actief in contact te brengen met het jongerenpunt. Bijna de helft daarvan is inmiddels aan het werk of volgt weer een opleiding.

En de creatieven van Buro Werktuig? Van de 11 talenten die er tot nu toe gewerkt hebben zijn er 5 aan een baan geholpen, is er 1 terug naar de schoolbanken, zitten er 4 nog bij het bureau en 2 daarvan werken nu bij moederbureau Scheepens. Want echt talent verdient een echte baan.