buro
werktuig

Midpoint Brabant

De opdracht

Ontwikkel een campagne om jongeren bekend te maken met de vele instanties, regelingen en loketten die hen helpen hun weg te vinden op de arbeidsmarkt.

De oplossing

Een bureau dat deze en volgende campagnes gaat bedenken. Bemenst door jongeren die een gat op hun CV willen voorkomen en kostbare ervaring op willen doen. Natuurlijk maken we graag campagnes. Maar we hebben ook voldoende zelfkennis om te weten wanneer we anderen in moeten schakelen. Zoals in dit geval. Jongerenwerkloosheid is een specifiek probleem waarin je je alleen goed kunt invoelen als je er ervaring mee hebt. Daarnaast: communiceren met jongeren vraagt om een authentieke tone-of-voice. Een die je het best overlaat aan de jeugd zelf.

het buro

Zo ontstond Buro Werktuig. Wij zorgden voor een eigen kantoor, media-aandacht om kandidaten te lokken en voor een selectieprocedure. In januari opende Buro Werktuig haar deuren.

Eerste agendapunt: de eigen huisstijl en site. Dat is 100% hun eigen werk. Nu de basis op orde is, houdt Buro Werktuig zich bezig met o.a. interviews met stakeholders, het maken van vlogs en de nieuwe site van Jongerenpunt Brabant.

Resultaten

Buro Werktuig heeft inmiddels een aantal campagnes opgeleverd, waaronder een guerrilla-actie die ruim de pers haalde. En een videocampagne gericht op bankhangers en hun ouders. In haar korte bestaan heeft Buro Werktuig geholpen om 520 jongeren actief in contact te brengen met het jongerenpunt. Bijna de helft daarvan is inmiddels aan het werk of volgt weer een opleiding. En de creatieven van Buro Werktuig? Van de 11 talenten die er tot nu toe gewerkt hebben zijn er 5 aan een baan geholpen, is er 1 terug naar de schoolbanken, zitten er 4 nog bij het bureau en 2 daarvan werken nu bij moederbureau Scheepens. Want echt talent verdient een echte baan.

Hoe gaat het nu met?

Buro Werktuig is voor veel jonge, ambitieuze mensen, een springplank naar een volgende baan. Ze doen ervaring op, leren dingen bij en gaan vol vertrouwen door naar een volgende werkgever. Maar hoe gaat het eigenlijk met die oud-Werktuigers denk je wellicht? Dat vroegen wij ons ook af. Daarom zochten we er een paar op en maakten we deze portretten.

Tom
Beheerder & Storemanager bij Ladybird Skatepark

“Ik zocht gewoon heel erg naar een soort van vastigheid en structuur. En als ik dat dan kon hebben en tegelijkertijd een nieuwe skill kon leren dan was dat voor mij heel waardevol.”

Tessa
Projectmanager bij Bovil

“Buro Werktuig was eigenlijk dé opstap naar waar ik nu zit. Ik denk dat ik niet snel hier had gezeten, als Buro Werktuig er niet was geweest.”

Daryl
Filmmaker & perfomance artist bij freelance

“Buro Werktuig heeft mij heel veel inzichten gegeven, in wat ik überhaupt wilde.”

Rhodney
Grafisch vormgever & animator bij freelance

“Ik vanaf begin een paar doelen opgesteld. En in principe heb ik alle doelen bereikt.”

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen