KOm jezelf
tegen

RUNNERSWORLD

De uitdaging

Runnersworld is specialist in de wereld van hardlopen. Maar die wereld is aan het veranderen. Steeds meer mensen beginnen met hardlopen en worden niet direct bereikt door Runnersworld. Daarom vroeg Runnersworld ons om een nieuwe positionering te bedenken die de huidige klanten behoudt, en tegelijkertijd een nieuwe doelgroep aanspreekt; mensen die bewust kiezen voor hardlopen om hun doelen te bereiken.

De oplossing

Drie woorden die samen één zin vormen, één gedachte die de kern van hardlopen vangt en de hardloper aanspreekt. Kom Jezelf Tegen.

MENTAAL


Hardlopen is een uitdaging voor de geest. Mentale barrières doorbreken, grenzen verleggen. Geen ruimte geven aan excuses en de strijd aangaan met de gedachte om op te geven. Het mentale aspect van ‘Kom Jezelf Tegen’ ervaar je vooral door te lopen. Voor, tijdens en na. Runnersworld ondersteunt ze in de mentale strijd d.m.v. coaching, training en workshops.

FYSIEK 


Om doelen te behalen moet je grenzen verleggen. Niet stoppen voordat je buiten adem bent, maar doorgaan als je de grens van je eigen conditie hebt bereikt. Je wordt niet beter, sneller of fitter als je jezelf niet tegen komt. Het fysieke aspect van ‘Kom Jezelf Tegen’ gaat over conditie, uithoudingsvermogen. Het moment dat je stuk zit, maar toch doorzet. Runnersworld zorgt ervoor dat je dat moment kunt bereiken. Kom jezelf tegen, aan ons zal het niet liggen.

BRANDBOOK 


Runnersworld is een franchiser met franchisenemers die stuk voor stuk zelf hardlopen. Zij weten als geen ander hoe hardlopers denken. Om ook de merkgedachte goed tussen de oren te krijgen, ontwikkelden we een brandbook waarin vastgelegd is hoe we omgaan met bijvoorbeeld beeldtaal en social media. 

LANCERING 


De ondernemers en medewerkers van Runnersworld zijn allemaal hardlopers. Ze spelen niet alleen een belangrijke rol op de winkelvloer, we hebben ze ook een rol laten spelen in de campagne. Tijdens een intensieve hardloop-clinic kwamen de medewerkers zichzelf tegen. En juist die momenten legden we vast voor ‘Kom Jezelf Tegen’. Zo maakten we niet alleen een campagne vóór, maar ook mét Runnersworld.

campagne

Naast de beelden van de ondernemers, maakten we ook nieuwe beelden met modellen. Niet zo maar modellen, maar social influencers die ook in de campagne voor Runnersworld een rol speelden. Om hen op beeld vast te leggen reisden we af naar Charleroi. De rauwe, ongepolijste industriestad was de perfecte achtergrond voor de fotografie. Op de voorgrond was het aan de modellen om de nieuwe positionering een gezicht te geven. En dat ging niet zonder slag of stoot. Want voor Kom jezelf tegen voldoet het niet om 10 meter breedlachend te hardlopen. Nee, de modellen moesten flink aan de bak en zichzelf écht tegenkomen. Verbeten blikken en bezwete gezichten. Niet op hun mooist, maar net zo ongepolijst als de stad werden ze op de gevoelige plaat vastgelegd.

Daarna werden de beelden voorzien van context. Scherpe copy die aansluit bij de belevingswereld van de hardloper. Lopen is namelijk een denksport. Een extra kilometer haal je niet uit je benen, maar uit je hoofd. Het mentale aspect wordt in de teksten extra benadrukt.

De eerste campagne maakt dankbaar gebruik van de nieuwe positionering en heeft het maken van een afspraak voor een loopanalyse als doel. Een geselecteerde doelgroep krijgt op verschillende social kanalen meerdere boodschappen te zien, die hen uiteindelijk leidt tot de website van Runnersworld waar ze een afspraak in de winkel kunnen maken.

Resultaten

En dat heeft resultaat. De campagne loopt nog, maar we durven al voorzichtig te zeggen dat het succes heeft. We hebben het nieuwe smoelwerk van Runnersworld aan bijna 300.000 mensen laten zien die mogelijkerwijs vatbaar zijn voor de boodschap van deze hardloopketen. De hoge click through rate leert ons dat we een juiste toon aanslaan én een relevante boodschap verkondigen. Hij triggert. Hij maakt nieuwsgierig. Hij sluit aan bij de doelgroep. Dat zien we ook aan de interactie met advertenties. Likes, shares en reacties zijn het gevolg. Mensen die letterlijk reageren op “je doet het voor jezelf” met “En zo is het!”. Daarnaast brengen we zeer kwalitatieve traffic naar de loopanalyse pagina. Immers, de 35% meer mensen die we ernaartoe hebben geleid, zorgen voor meer dan een verdubbeling van het aantal aanvragen. Toch is voor ons natuurlijk vooral het bereik van belang. We hebben het nieuwe verhaal van Runnersworld al bij bijna 300.000 mensen onder de aandacht gebracht, waarvan bijna 10.000 mensen hebben gezegd; “dat klinkt goed!”.

291.341
unieke personen bereikt
9.208
unieke klikken op link
3,71%
unieke CTR

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET

Scheepens logo

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen