Ook op zoek naar een onderscheidende positionering? Laat hier je gegevens achter en je hoort snel van ons!

Maak van je oude dag een nieuwe dag


Maak van je oude dag een nieuwe dag


De Wever was een grote onbekende in de zorg. Maar wel één met ambitie: behoren tot de 10% beste zorgorganisaties van Nederland. De eerste stap richting dat doel is het vergroten van de naamsbekendheid. En meteen daarna het duiden en versterken van het imago.

Maak van je oude dag een nieuwe dag


Maak van je oude dag een nieuwe dag


We bekeken de zorg vanuit de (nieuwe) klant. Een verandering in de huidige leefsituatie brengt altijd weerstand met zich mee. Of het nu gaat om zorg thuis of opname in een zorginstelling, het is menselijk om een verandering niet zo snel te accepteren en die zo lang mogelijk uit te stellen.

Maak van je oude dag een nieuwe dag


Maak van je oude dag een nieuwe dag


Wie De Wever is en waar ze voor staan was nog onduidelijk. Maar met het inzicht als basis bedachten we deze positionering voor De Wever.

Of het nu gaat om zorg thuis of opname in een zorginstelling, een verandering in de huidige leefsituatie brengt altijd weerstand met zich mee. De Wever ziet en begrijpt die verandering. Wij stellen jou centraal en maken van de verandering iets positiefs. Dat je zorg nodig hebt, betekent niet dat je niks meer kunt. Je dag krijgt meer waarde als jij zelf bepaalt wat je kunt en wilt doen. Daarom beslis jij hoe hij eruitziet. Jij de regie. Wij de ondersteuning.

Maak van je oude dag een nieuwe dag


Maak van je oude dag een nieuwe dag


De nieuwe positionering was stap 1, een nieuw logo met bijpassende huisstijl stap 2. Het oude logo had een link met het verleden van Tilburg als textielstad. De gevlochten ‘W’ was een mooi uitgangspunt voor het nieuwe logo dat De Wever weer van deze tijd én toekomstbestendig maakt.

Maak van je oude dag een nieuwe dag


Maak van je oude dag een nieuwe dag


Geen grijze muis, maar een zorgorganisatie met een onderscheidende uitstraling. De nieuwe huisstijl van De Wever maakt dankbaar gebruik van de schuine lijnen in het beeldmerk. Op die manier ontstond er een dynamische en frisse stijl waar De Wever nog jaren mee vooruit kan.

Maak van je oude dag een nieuwe dag


Maak van je oude dag een nieuwe dag


De positieve benadering die de pay-off heeft, is doorgevoerd in alles. Bij ieder onderwerp vroegen we ons af: hoe maken we hierbij van een oude dag, een nieuwe dag? En dat resulteerde in spraakmakende uitingen waarbij ook de gewichtigere onderwerpen niet geschuwd werden.

Maak van je oude dag een nieuwe dag


Maak van je oude dag een nieuwe dag


Zoals gezegd, er was wat te winnen in naamsbekendheid voor De Wever. Met de nieuwe positionering en nieuwe stijl maakten we De Wever zichtbaar in en om Tilburg.

Maak van je oude dag een nieuwe dag


Maak van je oude dag een nieuwe dag


Naast de zichtbaarheid outdoor, zorgden we ook voor zichtbaarheid online. En dat was ook de uitgelezen mogelijkheid om wat meer diepte te geven aan de nieuwe positionering. Want in de verandering die de ouderen meemaken zitten heel veel mooie verhalen. Die verhalen waren de basis voor de online vertaling van de campagne.

Maak van je oude dag een nieuwe dag


Maak van je oude dag een nieuwe dag


Naast de normale outdoor-middelen, ontwikkelden we ook een spectacular. Een speciaal aangekleed bushokje was 1 week lang de aandachtstrekker in Tilburg. Links was het bushokje een ouderwetse woonkamer, rechts een moderne. Dit speciale bushokje was het decor voor de stunt. We vroegen ons af hoe vrij van geest de ouderen vandaag de dag zijn. Tim (ook bekend van Spoorzone TV) interviewde ouderen in het aangeklede bushokje en eindigde met een uitdagende vraag…