have a 
fresh 
moment

GO Fresh (EG Group)

de vraag

De Go Fresh-formule van de EG-Group was jarenlang een van dé voorbeelden in de sector. Nu, 5 jaar na de eerste opening, is de concurrentie flink gegroeid en start Go Fresh met een vernieuwd concept. De focus ligt minder op een snelle hap en meer op kwaliteitsbroodjes van bakkerskwaliteit. De vraag aan Scheepens: ontwikkel een nieuw logo en nieuwe huisstijl om deze rebranding een frisse bakkers-uitstraling te geven.

de oplossing

Die frisse bakkers-uitstraling hebben we gerealiseerd door en klassiek bakkerslettertype met moderne frisse kleuren en vormen te combineren. De groene golf achter het logo is op alle uitingen te vinden en maakt van het merk één geheel. De golf staat voor balans en ademhaling en weerspiegelt de belofte van Go Fresh: have a fresh moment.

LOGO


Na een concurrentieanalyse en veel schetsen hebben we vier diverse logo’s aan de klant gepresenteerd. Ieder met zijn eigen kracht en focus op andere merkwaarde. 

De keuze is uiteindelijk gevallen op het logo met het meest klassieke lettertype. Ook zonder afbeeldingen geeft dit logo het gevoel van een bakkerij. De groene golf is een goed uitgangspunt voor de rest van de huisstijl.

Resultaten

Onlangs werden de eerste Esso-locaties voorzien van het nieuwe GO Fresh concept. De komende maanden worden ook alle andere bakeries binnen het netwerk van EG Group aangepast.

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen