campagnes

O2FACTORING

  • 1
    Hoofdstuk 1
    Wachten? Niet meer van deze tijd
  • 2
    Hoofdstuk 2
    GELD BINNEN HANDBEREIK
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Waar wacht je nog op?
  • 4
    Hoofdstuk 4
    Geld is tijd
1
Hoofdstuk 1
Wachten? Niet meer van deze tijd

DE UITDAGING

o2Factoring is hard gegroeid dankzij slimme online advertising en SEO. Maar wanneer meerdere partijen ook in jouw vijver gaan vissen, heb je onderscheidend vermogen nodig om te blijven groeien.

HET INZICHT

o2Factoring is ontstaan vanuit de frustratie dat kleine en grote ondernemingen vaak lang moeten wachten op betaling van hun facturen. En dat terwijl we in een on-demand, 24-uurs economie leven en het wachten snel afleren. Dat inzicht vormde de basis voor onze concepten.

DE CAMPAGNE

Anno 2017 wachten we bijna nergens meer op. Afleveringen van onze favoriete tv-series kijken we in een keer achter elkaar. Voor concertkaarten hoef je niet meer in een slaapzak voor de VVV te liggen. Deze situaties schetsten we o.a. in display, Facebook & LinkedIn advertising en in radiocommercials op radio 1 en 2.

Om vervolgens uit te leggen dat je met o2Factoring je geld krijgt in minder dan 24 uur.

Resultaten

De resultaten van de campagne monitoren we real-time, zodat we op tijd boodschappen kunnen aanpassen, traffic kunnen omleiden en accenten kunnen verschuiven. Zo bereiken en raken we de doelgroep op de juiste plek, op het juiste moment.

369.277
unieke personen bereikt OP FACEBOOK
5,8%
unieke ctr
4x
MEER OFFERTEAANVRAGEN
  • 1
    Hoofdstuk 1
    Wachten? Niet meer van deze tijd
  • 2
    Hoofdstuk 2
    GELD BINNEN HANDBEREIK
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Waar wacht je nog op?
  • 4
    Hoofdstuk 4
    Geld is tijd
2
Hoofdstuk 2
GELD BINNEN HANDBEREIK

DE CAMPAGNE

Begin 2019 lanceerden we een doorontwikkeling van de campagne vanuit de gedachte: “Waar wacht je nog op? Vooruit met dat geld!”. Omdat o2Factoring feitelijk geld binnen handbereik stelt voor ondernemers, bedachten we een activatie die deze boodschap handen en voeten geeft: abri’s vol geld binnen handbereik. 

We selecteerden een aantal geschikte locaties in hartje Utrecht. Vooral de spots bij bushokjes bleken geschikt voor deze stunt en sluiten perfect aan bij de campagnegedachte: ‘Waar wacht je nog op?’. 

Een abri vol met munten...Totdat mensen erachter kwamen dat de munten er ook afgepeuterd konden worden. Precies waarop we hoopten. Want onder de munten verscheen de boodschap: ‘Je facturen binnen 24 uur uitbetaald. o2Factoring’. De reacties van de voorbijgangers op de abri zijn de hele dag gefilmd met verborgen camera’s. De content gebruikten we voor de kick-off van de nieuwe campagne. 

DEZE CASE MAAKTEN WE SAMEN MET:
Scheepens logo
  • 1
    Hoofdstuk 1
    Wachten? Niet meer van deze tijd
  • 2
    Hoofdstuk 2
    GELD BINNEN HANDBEREIK
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Waar wacht je nog op?
  • 4
    Hoofdstuk 4
    Geld is tijd
3
Hoofdstuk 3
Waar wacht je nog op?

DE VRAAG

De in 2017 ingeslagen richting werkt. De campagne is succesvol. Maar, dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is voor verdieping en verbetering. De pay-off ‘Vooruit met dat geld’ en de essentie ‘Waarom wachten’ kloppen nog steeds, maar in de boodschap moet de focus meer naar ‘ondernemen’ en ‘groeien’.

HET INZICHT

Facturen met betalingstermijnen van 30 of zelfs 60 dagen; ondernemend Nederland is er inmiddels wel aan gewend. Veel ondernemers lijken te accepteren dat het nou eenmaal zo gaat. Maar heel eerlijk, het remt de groei van ondernemers. Het wachten op uitbetaling zorgt voor verminderde liquiditeit. Maar waarom laat je je afremmen? O2Factoring geeft je lucht om te ondernemen en betaalt je facturen binnen 24 uur uit. Zo kun je gewoon weer verder met ondernemen. Dus Waar wacht je nog op? Vooruit met dat geld.

‘o2 = zuurstof’. De bel-vorm uit het logo gebruiken we als visual device; een vorm die de boodschap ondersteunt en onmiskenbaar bij het merk, o2Factoring hoort.

De o2-bel geeft een doorkijkje naar een ‘nieuwe werkelijkheid’ die ontstaat als o2Factoring de openstaande facturen binnen 24 uur uitbetaalt.

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET

Scheepens logo
  • 1
    Hoofdstuk 1
    Wachten? Niet meer van deze tijd
  • 2
    Hoofdstuk 2
    GELD BINNEN HANDBEREIK
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Waar wacht je nog op?
  • 4
    Hoofdstuk 4
    Geld is tijd
4
Hoofdstuk 4
Geld is tijd

de uitdaging

In een tijd waarin het maatschappelijke belang steeds vaker wint van het commerciële, is het voor o2Factoring tijd om hier een stevig standpunt in te nemen. Maar hoe bouw je aan een maatschappelijke visie voor een factoringbedrijf, dat volledig draait om facturering en geld?

het inzicht

Ondernemers zijn veel tijd kwijt met geldzaken, terwijl ze hun tijd liever investeren in dingen die er écht toe doen. Jezelf, anderen of de maatschappij.

de campagne

Ondernemers horen vaak: ‘tijd is geld’. Een opzwepende uitspraak die niet meer past bij de huidige tijdgeest. Door deze uitspraak om te draaien, creëerden we een menselijke visie op een wereld die vooral om geld draait. Met de opvallende campagneboodschap ‘geld is tijd’ moedigen we ondernemers aan vaker stil te staan om te beseffen waar we het allemaal voor doen: tijd. Want dat kun je niet terugdraaien. Maar wel bewust gebruiken voor de dingen die écht belangrijk zijn. Tijd voor jezelf, familie, vrienden of de maatschappij.

Het gedachtegoed overstijgt campagneniveau en werkt nu zelfs als compleet nieuwe bedrijfsvisie voor o2Factoring. Bewijslast voor deze visie zijn onder andere relevante sponsoracties, zoals die van Floris von Bönninghausen, en interne maatregelen voor personeel om meer tijd te kunnen investeren in wat zij belangrijk vinden. Naast de maatschappelijke en interne acties, sluiten ook de diensten van het factoringbedrijf naadloos aan op de vernieuwende visie; door facturen direct uit te betalen geeft o2Factoring ondernemers meer tijd om te doen waar het écht om draait.

FLORIS VON BÖNNINGHAUSEN

Long-distance-cyclist Floris von Bönninghausen stapt in september 2023 24 uur op de fiets om geld in te zamelen voor Alzheimer Nederland. Nadat bij zijn moeder (62) Lewy-body-dementie vastgesteld werd, besloot Floris te doen wat hij goed kan: langeafstandsfietsen. De oprichter van o2Factoring, Igor Meijs, sponsort Floris tijdens zijn hele aanloop en geeft hem daardoor de tijd om te doen wat hij écht belangrijk vindt. De nieuwe sponsoractie van o2Factoring is daarmee de ideale bewijslast om de campagne en bedrijfsvisie van o2Factoring groots te introduceren binnen de ondernemerswereld.

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET
Scheepens logo
Igor Meijs
Eigenaar bij o2Factoring

“We werken nu een aantal jaar samen met Scheepens. Met Scheepens samenwerken voelt als werken met collega’s die iets verderop in een kantoor zitten. De lijnen zijn kort en de communicatie is altijd prettig. Scheepens weet van aanpakken en doet dit binnen onze organisatie voor verschillende marketingfacetten, waaronder de online advertising en radiocampagnes. Ook bij de creatievere vraagstukken laat Scheepens zien dat out-of-the-box denken een tweede natuur is. De muntenactie, te zien in onze case, is hier een tof resultaat van. De slogan ‘’de beste reclame maken we samen’’ past perfect bij onze samenwerking.”

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen