#thinkpig 

Agrifirm

  • 1
    Campagne 1
    Trots
  • 2
    #THINKPIG
    #THINKPIG
1
Campagne 1
Trots

DE VRAAG

Toen het succesvolle #trotsopdeboer door Agrifirm de wereld in werd geholpen eind september 2019, was er na verloop van tijd één ding duidelijk; boeren moesten structureel gesteund worden. De vraag aan Scheepens was dan ook hoe hier het beste invulling aan gegeven kon worden, zonder het een grote campagne te maken.

DE AANPAK

Agrifirm is de bedenker en initiatiefnemer van #trotsopdeboer. Deze campagne bleek een ongekend groot succes. De hashtag dook plots overal in Nederland op. Eén probleem: niet iedereen wist dat Agrifirm de bedenker van #trotsopdeboer was. Met deze campagne werd gezaaid, maar nog niet geoogst.

DE OPLOSSING

We hebben een video met Arian Kamp (boer én voorzitter van de raad van commissarissen Royal Agrifirm Group) opgenomen waarin we samen terugkeken op de bewogen weken binnen de sector. Daarin werd de ambitie uitgesproken om boeren structureel een hart onder de riem te steken. Dit kreeg de naam: Boer. Daar mag je trots op zijn. Een (kleine) campagne waarin trots en oplossingsgezindheid centraal stonden.

Trots op de boer - campagne

Agrifirm trapte eind september af met hun eigen campagne #trotsopdeboer met het plaatsen van een paginagrote advertentie in de Telegraaf. Niet met een bemoedigend woordje richting de boeren, maar door met feiten op tafel te komen. Feiten die aantoonden dat boeren al jaren aan een betere, maar vooral milieuvriendelijkere toekomst werken. 

#trotsopdeboer

In een video verteld Arian Kamp hoe trots hij op de boeren van Nederland is. Maar niet alleen op de boeren, hij spreekt ook zijn trots over hoe goed de campagne werd ontvangen uit. Dit succes zorgde er ook voor dat de hashtag massaal werd overgenomen, ook door andere bedrijven. 

DEZE VIDEO MAAKTEN WE SAMEN MET:
Scheepens logo

DE AANPAK

Agrifirm weet als geen ander dat boeren in 2019 een bewogen jaar achter de rug hebben. Toch was dit ook een tijd die bol stond van trotsheid en eensgezindheid. De Nederlandse boeren zijn opgekomen voor hun belangen en lieten ook doorschemeren dat ze al jaren met succes veranderingen doorvoeren.

DE OPLOSSING

Boeren zijn trots, op het vak en op de innovaties die ze al jaren doorvoeren. Deze trotsheid omarmen en uitdragen, daarin zagen wij een mooie invalshoek. Daarom zegt Agrifirm vanaf nu ook; Boer. Daar mag je trots op zijn. In deze kleine campagne zetten we boeren centraal die vooruitstrevend zijn door oplossingen.

DE CAMPAGNE

Agrifirm ondersteunt de maatschappelijke discussie door een bijdrage te leveren op basis van feiten, door vooruitstrevende boeren aan het woord te laten. Op deze manier gaat Agrifirm niet met een gestrekt been tegen de stikstofproblematiek in. Boer. Daar mag je trots op zijn.    

  • 1
    Campagne 1
    Trots
  • 2
    #THINKPIG
    #THINKPIG
2
#THINKPIG
#THINKPIG

DE UITDAGING

De internationale agrarische sector verandert in hoog tempo. Wie mee wil blijven doen moet meebewegen. Agrifirm is de partner die in een krimpende markt in marktaandeel wil groeien. In een sector die worstelt met haar imago is veranderen noodzaak. De vraag aan Scheepens; hoe kunnen we Agrifirm middels een overkoepelende sectorpositionering neerzetten als dé partner voor de toekomst?

DE AANPAK

De varkenshouders die groots durven te denken, innovatieve ideeën hebben en veranderingsgezind zijn, hebben de toekomst. Door jarenlange ervaring,oog voor ketenconcepten, duurzaamheid, lokaliteit, circulariteit en rendement is Agrifirm voor deze varkenshouder de perfecte partner,

DE OPLOSSING

 #ThinkPig gaat om de toekomst van de varkenshouderij en de liefde voor het varken. Maar vooral over hoe Agrifirm dit met de varkenshouders invult. Met deze campagne zetten wij de relatie tussen Agrifirm en de varkenshouder centraal en geven wep die manier de sector een positieve draai en positioneren we Agrifirm als deskundige partner.

DE CAMPAGNE 

In de campagne #ThinkPig staan vooruitstrevende varkenshouders centraal. Deze boeren hebben we opgezocht op hun eigen boerderij. Daaruit is een hoofdvideo ontstaan die gebaseerd is op innovatie, de varkenshouder en zijn varkens.

50-seconden video’s

Naast de hoofdvideo hebben we voor biggen, zeugen en vleesvarkens korte video’s gemaakt waarin de varkenshouder met korte quotes de relatie met Agrifirm toelicht.

BIGGEN VIDEO

Deze meerwaarden werd uitgelicht door een wisselwerking tussen voice-over en varkenshouder. Zo kwamen in deze video vooruitstrevende varkenshouders Detmer en Roy aan het woord.

ZEUGEN VIDEO

De oplossingen die Agrifirm biedt ten opzichte van de zeugen van Roy zijn positief. Roy heeft hierdoor voordelen die hij anders niet zou kunnen hebben. Over deze oplossing spreekt hij zich dan ook positief uit in deze video.

VLEESVARKEN VIDEO

De varkenshouders in deze video gebruiken  voeders van Agrifirm om goede resultaten te behalen. Buiten dat denkt Agrifirm ook mee op bedrijfstechnisch niveau. Dat gegeven hebben we dan ook in deze video weten te verpakken.

LANDINGSPAGE THINKPIG

Op deze landingspage kwam de varkenshouder meer te weten over ThinkPig, Agrifirm en welke oplossingen zij aanbieden. Agrifirm denkt mee in het nog beter maken van de varkenshouderij door totaaloplossingen te bieden. Deze meerwaarden kwamen dan ook rijkelijk aan bod.

BEKIJK DE PAGINA

SOCIAL TEASERS

Traffic naar de website is gegenereerd door 10-seconden varianten van de ‘50-seconden’ video’s te maken. De uitrol hiervan verliep via Facebook en Instagram. 

De teaser was zo opgebouwd dat op het moment dat de varkenshouder antwoord wilde gaan geven, de teaser stopte. De ontvanger werd dus uitgedaagd om het antwoord van de varkenshouder op de landingspage van ThinkPig te bekijken.

BULKWAGEN

Een bulkwagen werd omgetoverd tot een ware ThinkPig bulkwagen. Met deze bulkwagen vervoeren we voer van de fabriek naar de varkenshouders. Hierdoor is ThinkPig ook veelvuldig in het straatbeeld terug te zien. Nederland mag immers weten dat Agrifirm trots is op de varkenssector. 

Karin Brummel
Communicatieadviseur bij Agrifirm

“Na hun overtuigende pitch waren onze verwachtingen van Scheepens hoog. En die hebben ze waargemaakt! Veel kennis van hun eigen zaken én verdieping in onze sector, creativiteit, snel schakelen en een goede sfeer zorgden ervoor dat we met plezier een sterke positionering voor Agrifirm sector Varkens hebben neergezet.”

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET

Scheepens logo

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen