Boer. Daar mag je trots op zijn

Agrifirm

DE VRAAG

Toen het succesvolle #trotsopdeboer door Agrifirm de wereld in werd geholpen eind september 2019, was er na verloop van tijd één ding duidelijk; boeren moesten structureel gesteund worden. De vraag aan Scheepens was dan ook hoe hier het beste invulling aan gegeven kon worden.

DE AANPAK

Agrifirm is de bedenker en initiatiefnemer van #trotsopdeboer. Deze campagne bleek een ongekend groot succes. De hashtag dook plots overal in Nederland op. Eén probleem: niet iedereen wist dat Agrifirm de bedenker van #trotsopdeboer was. Met deze campagne werd gezaaid maar nog niet geoogst.

DE OPLOSSING

We hebben een video met Arian Kamp (boer én voorzitter van de raad van commissarissen Royal Agrifirm Group) opgenomen waarin we samen terugkeken op de bewogen weken binnen de sector. Daarin werd de ambitie uitgesproken om boeren structureel een hart onder de riem te steken. Dit kreeg de naam: Boer. Daar mag je trots op zijn. Een campagne waarin trots en oplossingsgezindheid centraal stonden.

Trots op de boer - campagne

Agrifirm trapte eind september af met hun eigen campagne #trotsopdeboer met het plaatsen van een paginagrote advertentie in de Telegraaf. Niet met een bemoedigend woordje richting de boeren, maar door met feiten op tafel te komen. Feiten die aantoonden dat boeren al jaren aan een betere, maar vooral milieuvriendelijkere toekomst werken. 

#trotsopdeboer

In een video verteld Arian Kamp hoe trots hij op de boeren van Nederland is. Maar niet alleen op de boeren, hij spreekt ook zijn trots over hoe goed de campagne werd ontvangen uit. Dit succes zorgde er ook voor dat de hashtag massaal werd overgenomen, ook door andere bedrijven. 

DEZE VIDEO MAAKTEN WE SAMEN MET:
Scheepens logo

DE AANPAK

Agrifirm weet als geen ander dat boeren in 2019 een bewogen jaar achter de rug hebben. Toch was dit ook een tijd die bol stond van trotsheid en eensgezindheid. De Nederlandse boeren zijn opgekomen voor hun belangen en lieten ook doorschemeren dat ze al jaren met succes veranderingen doorvoeren.

DE OPLOSSING

Boeren zijn trots, op het vak en op de innovaties die ze al jaren doorvoeren. Deze trotsheid omarmen en uitdragen, daarin zagen wij een mooie invalshoek. Daarom zegt Agrifirm vanaf nu ook; Boer. Daar mag je trots op zijn. In deze kleine campagne zetten we boeren centraal die vooruitstrevend zijn door oplossingen.

DE CAMPAGNE

Agrifirm ondersteunt de maatschappelijke discussie door een bijdrage te leveren op basis van feiten, door vooruitstrevende boeren aan het woord te laten. Op deze manier gaat Agrifirm niet met een gestrekt been tegen de stikstofproblematiek in. Boer. Daar mag je trots op zijn.    

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET

Scheepens logo

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen