DE UITDAGING
DE AANPAK
DE OPLOSSING
CONNECT. With healthcare job seekers.
CREATE. A touching message.
CAMPAIGN. For new healthcare personnel.
DE CAMPAGNE
Jij Bent Nodig. gaat over het aanspreken van het zorghart van mensen. We spelen in op herkenbaarheid en het gevoel dat de zorg omvattend maakt. Het gaat in deze campagne om verantwoordelijkheid nemen en het actief meedenken aan de toekomst van de zorg, maar bovenal ook om leefplezier van een bewoner in een informele setting. Dat leefplezier van de bewoners hebben we al leidraad gebruikt in de campagne. Het zijn namelijk juist die kleine dingen die de zorgen voor het leefplezier van de bewoners. Hierdoor creëren we een positief tegengeluid en zetten we de charme van de zorg centraal.
Twee richtingen
Binnen deze campagne hebben we twee richtingen gecreëerd zodat we de doelgroep zo optimaal konden bereiken. Eén richting waarbij we primair uitgegaan zijn van het verlenen van zorg. En één richting waarin we het leefplezier van de bewoners centraal hebben gezet.
VIDEORICHTING
In deze richting niet de zorgmedewerker centraal gezet, maar juist het leefplezier van de bewoners. Het zijn namelijk deze kleine ‘simpele’ dingen die het plezier van de bewoner zo kenmerken. Op dit moment (door het tekort) is er niet altijd tijd en oog voor het leefplezier van de bewoners. Daarom stellen we in deze richting; Jij bent nodig voor de lach van meneer Verhoeven, het dansje met mevrouw Baartmans of de praatjes van Hillie.
COPYRICHTING
In deze richting hebben letterlijk gaten laten vallen in de dag van de bewoners binnen Swinhove Groep. De personen uit de beoogde doelgroep die zijn of haar naam kon invullen in de uiting, was vanzelfsprekend de perfecte kandidaat.
A/B-test
Door middel van een A/B-test hebben we continu deze twee richtingen naast elkaar laten draaien. Op die manier konden we inzicht krijgen in de doelgroep en de boodschap continu updaten om zo de beoogde doelgroep optimaal te kunnen bereiken.
SOCIAL CHANNELS
De mediastrategie was een lokale campagne waarbij we zichtbaarheid wilde creëren in- en rondom Zwijndrecht. De doelgroep is erg actief op de kanalen Facebook en Instagram. Daarom is er voor gekozen om hen o.a. via deze kanalen te bereiken, wat bijdroeg aan de vele sollicitaties die daarop volgde.
RETARGETING
De campagne bestond uit meerdere contact-fases. De ontvangers die bij het eerste contactmoment geen engagement of conversie toonde met een van de advertenties benaderde we opnieuw middels remarketing. De inhoud van de remarketing advertenties bevatte een persoonlijk en urgente boodschap. Dit om de ontvanger nu wel over de streep te trekken.
WEBSITE
Daarnaast hebben we een geheel nieuwe landingspagina voor de campagne gemaakt. Op deze website zijn we ook doorgegaan vanuit de A/B-test. Dat betekent dat we twee verschillende landingspagina’s naast elkaar hebben laten draaien. De persoon die vanuit de copy-only-uitingen converteerde, kwam vervolgens op een landingspagina terecht die in lijn lag met die richting. Dat geldt hetzelfde voor de persoon die de vanuit de videorichting naar de website ging; zij kregen een landingspagina die gebaseerd was op de videorichting.
HAH ADVERTENTIE
De copyrichting hebben we offline ingezet door een advertentie in het regionale nieuwsblad ‘De Kombinatie’ te plaatsen. Met ruim 31.000 oplagen heeft deze vorm van adverteren ook zijn vruchten afgeworpen in het werven van nieuw zorgpersoneel.
Resultaten
Middels de campagne hebben we de volgende resultaten gerealiseerd.
MEER INFO?
Your creative agency since '73