factuur.
klik.
geregeld.

FREELANCEFACTORING

DE UITDAGING

Factoring is nog geen breed gedragen of begrepen begrip. Dus wanneer je als eerste factoringbedrijf je kop boven het maaiveld steekt door op tv te gaan, heeft dat voor- en nadelen. Je valt op, maar er ligt ook een gevaar op de loer dat je reclame maakt voor de categorie.

DE OPLOSSING

FreelanceFactoring is de marktleider. Niet meer dan logisch dat ze als eerste factoringbedrijf de stap maken naar tv-reclame. In de campagne waren 2 dingen heel belangrijk: de authenticiteit én de naam. Het verhaal werd daarom dus vertelt door de freelancers én er werd voldoende aandacht besteed om de naam te laten landen; FreelanceFactoring.

Uitgekiende campagne

Met een helder uitgedachte campagne gericht op het vergroten van de naamsbekendheid bestormden we de markt. Een tv-commercial van 15 seconden inclusief 2 tag-ons, een radiocommercial, bijna 50 online video-varianten, HTML5-banners, owned social posts en zelfs LEDboarding bij voetbalwedstrijden zorgden voor een goeie middelenmix. 

ONLINE VIDEO


In verschillende online video's lieten we de freelancers aan het woord. Ze vertelden over hun freelance-leven. De voordelen, maar ook de nadelen.

Want uiteraard heeft freelancen ook nadelen. Zoals het wachten op het uitbetalen van facturen bijvoorbeeld.

FreelanceFactoring lost precies dat nadeel op; zij betalen de facturen van freelancers binnen 24 uur aan ze uit.

RADIO


De audio transfer tussen de tv-commercial en de radiocommercial is optimaal; met dezelfde voice-over en muziek zorgen we voor herkenning tussen de uitingen.

HOE WERKT FREELANCEFACTORING?

In de optimalisatie van alle middelen, hebben we ook de hoe-werkt-het-video meegenomen. Deze bestond eerder al, maar hebben we in lijn getrokken met de andere uitingen.

Resultaten

Met een uitgekiende campagne, haal je uitgekiende resultaten. 76,5% van de tv-kijkende zzp'ers werden 3,5 keer bereikt op tv. Via display advertising haalden we 300.000 impressies, 95.000+ zzp'ers werden bereikt op Facebook, 32.500+ op LinkedIn. Al dat bereik telde op tot een flinke stijging in websiteverkeer en een stijging van de gemiddelde sessieduur. Buiten die mooie cijfers was het belangrijkste cijfer het aantal leads: in 6 weken hebben we 259 leads verzameld.

10.159.660
Totaalbereik op 13+ TV doelgroep
+82,9%
Stijging in websiteverkeer
259
Leads in 6 weken
Igor Meijs
Eigenaar bij o2Factoring

“We werken nu een aantal jaar samen met Scheepens. Met Scheepens samenwerken voelt als werken met collega’s die iets verderop in een kantoor zitten. De lijnen zijn kort en de communicatie is altijd prettig. Scheepens weet van aanpakken en doet dit binnen onze organisatie voor verschillende marketingfacetten, waaronder de online advertising en radiocampagnes. Ook bij de creatievere vraagstukken laat Scheepens zien dat out-of-the-box denken een tweede natuur is. De muntenactie, te zien in onze case, is hier een tof resultaat van. De slogan ‘’de beste reclame maken we samen’’ past perfect bij onze samenwerking.”

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen