wachten?
niet meer 
van deze tijd

O2FACTORING

  • 1
    Hoofdstuk 1
    Wachten? Niet meer van deze tijd
  • 2
    Hoofdstuk 2
    GELD BINNEN HANDBEREIK
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Waar wacht je nog op?
1
Hoofdstuk 1
Wachten? Niet meer van deze tijd

DE UITDAGING

o2Factoring is hard gegroeid dankzij slimme online advertising en SEO. Maar wanneer meerdere partijen ook in jouw vijver gaan vissen, heb je onderscheidend vermogen nodig om te blijven groeien.

HET INZICHT

o2Factoring is ontstaan vanuit de frustratie dat kleine en grote ondernemingen vaak lang moeten wachten op betaling van hun facturen. En dat terwijl we in een on-demand, 24-uurs economie leven en het wachten snel afleren. Dat inzicht vormde de basis voor onze concepten.

DE CAMPAGNE

Anno 2017 wachten we bijna nergens meer op. Afleveringen van onze favoriete tv-series kijken we in een keer achter elkaar. Voor concertkaarten hoef je niet meer in een slaapzak voor de VVV te liggen. Deze situaties schetsten we o.a. in display, Facebook & LinkedIn advertising en in radiocommercials op radio 1 en 2.

Om vervolgens uit te leggen dat je met o2Factoring je geld krijgt in minder dan 24 uur.

Resultaten

De resultaten van de campagne monitoren we real-time, zodat we op tijd boodschappen kunnen aanpassen, traffic kunnen omleiden en accenten kunnen verschuiven. Zo bereiken en raken we de doelgroep op de juiste plek, op het juiste moment.

369.277
unieke personen bereikt OP FACEBOOK
5,8%
unieke ctr
4x
MEER OFFERTEAANVRAGEN
  • 1
    Hoofdstuk 1
    Wachten? Niet meer van deze tijd
  • 2
    Hoofdstuk 2
    GELD BINNEN HANDBEREIK
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Waar wacht je nog op?
2
Hoofdstuk 2
GELD BINNEN HANDBEREIK

DE CAMPAGNE

Begin 2019 lanceerden we een doorontwikkeling van de campagne vanuit de gedachte: “Waar wacht je nog op? Vooruit met dat geld!”. Omdat o2Factoring feitelijk geld binnen handbereik stelt voor ondernemers, bedachten we een activatie die deze boodschap handen en voeten geeft: abri’s vol geld binnen handbereik. 

We selecteerden een aantal geschikte locaties in hartje Utrecht. Vooral de spots bij bushokjes bleken geschikt voor deze stunt en sluiten perfect aan bij de campagnegedachte: ‘Waar wacht je nog op?’. 

Een abri vol met munten...Totdat mensen erachter kwamen dat de munten er ook afgepeuterd konden worden. Precies waarop we hoopten. Want onder de munten verscheen de boodschap: ‘Je facturen binnen 24 uur uitbetaald. o2Factoring’. De reacties van de voorbijgangers op de abri zijn de hele dag gefilmd met verborgen camera’s. De content gebruikten we voor de kick-off van de nieuwe campagne. 

  • 1
    Hoofdstuk 1
    Wachten? Niet meer van deze tijd
  • 2
    Hoofdstuk 2
    GELD BINNEN HANDBEREIK
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Waar wacht je nog op?
3
Hoofdstuk 3
Waar wacht je nog op?

DE VRAAG

De in 2017 ingeslagen richting werkt. De campagne is succesvol. Maar, dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is voor verdieping en verbetering. De pay-off ‘Vooruit met dat geld’ en de essentie ‘Waarom wachten’ kloppen nog steeds, maar in de boodschap moet de focus meer naar ‘ondernemen’ en ‘groeien’.

HET INZICHT

Facturen met betalingstermijnen van 30 of zelfs 60 dagen; ondernemend Nederland is er inmiddels wel aan gewend. Veel ondernemers lijken te accepteren dat het nou eenmaal zo gaat. Maar heel eerlijk, het remt de groei van ondernemers. Het wachten op uitbetaling zorgt voor verminderde liquiditeit. Maar waarom laat je je afremmen? O2Factoring geeft je lucht om te ondernemen en betaalt je facturen binnen 24 uur uit. Zo kun je gewoon weer verder met ondernemen. Dus Waar wacht je nog op? Vooruit met dat geld.

‘o2 = zuurstof’. De bel-vorm uit het logo gebruiken we als visual device; een vorm die de boodschap ondersteunt en onmiskenbaar bij het merk, o2Factoring hoort.

De o2-bel geeft een doorkijkje naar een ‘nieuwe werkelijkheid’ die ontstaat als o2Factoring de openstaande facturen binnen 24 uur uitbetaalt.

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen