JOUW
INZET
IS GOUD
WAARD

DE GROTE CLUBACTIE

  • 1
    hoofdstuk 1
    POSITIONERING & HUISSTIJL
  • 2
    hoofdstuk 2
    JOUW INZET IS GOUD WAARD
1
hoofdstuk 1
POSITIONERING & HUISSTIJL

DE UITDAGING

De Grote Clubactie is al sinds jaar en dag een begrip bij velen. Nagenoeg iedereen komt er in zijn leven wel eens mee in aanraking. Op jonge leeftijd als lotenverkoper, of op latere leeftijd als ouder of vrijwilliger bij een vereniging. De communicatie rondom de Grote Clubactie was alleen nog teveel gericht op een jonge doelgroep. Qua stijl, maar ook qua boodschap was er winst te behalen. Want weten mensen eigenlijk wel waarom Grote Clubactie doet wat ze doen?

HET INZICHT

Het verenigingsleven is van grote waarde voor de maatschappij. Het brengt mensen samen en brengt de jeugd normen en waarden bij. Velen hebben mooie herinneringen aan hun verenigingstijd, of maken wekelijks nieuwe herinneringen aan op hun club.

DE OPLOSSING

De Grote Clubactie steunt clubs door ieder jaar een loterij te organiseren. Van de loten die clubs verkopen, gaat 80% naar de clubs. Een mooie impuls voor het verenigingsleven dus. En die is belangrijk voor het voortbestaan van de clubs, zodat er ook in de toekomst mooie herinneringen gemaakt kunnen worden. Daarom: De Grote Clubactie, supporter van de mooiste momenten.

een nieuw logo

Met een nieuwe positionering, was het ook tijd voor een nieuwe stijl. Volwassen en stoer, dat was de briefing. Het logo moest daar ook aan geloven. Maar zoals dat vaker bij logo’s gaat: liever een evolutie dan een revolutie. Met de herkenbaarheid van het oude logo, ontwierpen we een nieuw, volwassen logo dat weer helemaal van deze tijd is.

DE STIJL

Ook in de vormentaal was winst te behalen. Waar voorheen kinderlijke tekeningen de stijl bepaalden, kiezen we in de nieuwe stijl voor stevige vormen. Uiteraard allemaal gedocumenteerd in een huisstijlmanual.

De nieuwe beeldtaal laat op eerlijke wijze het verenigingsleven zien. Niet te gelikt, maar authentiek en herkenbaar.

  • 1
    hoofdstuk 1
    POSITIONERING & HUISSTIJL
  • 2
    hoofdstuk 2
    JOUW INZET IS GOUD WAARD
2
hoofdstuk 2
JOUW INZET IS GOUD WAARD

DE UITDAGING

In de campagnes van de Grote Clubactie werd vooral opgeroepen tot het kopen van loten. Logisch, want met de loterij weet de Grote Clubactie al jaren verenigingen te ondersteunen. Die oproep moest niet veranderen, maar mocht wel meer inhoud krijgen en duidelijk maken dat de loterij een middel is voor het grotere doel: het behoud van ons oh zo fijne verenigingsleven.

HET INZICHT

Het verenigingsleven is van grote waarde voor de maatschappij. Het brengt mensen samen en brengt de jeugd normen en waarden bij. Maar clubs hebben het moeilijk. Vrijwilligers zijn moeilijk te vinden, financieel is het ook geen vetpot. Om bij dat laatste te helpen en ervoor te zorgen dat verenigingen kunnen blijven bestaan, zet de Grote Clubactie zich in en organiseren ze de jaarlijkse loterij waarvan 80% van de opbrengst naar de club gaat.

DE OPLOSSING

Iedereen die in aanraking komt met de Grote Clubactie zet zich bewust of onbewust in voor de vereniging. De clubleiding die de loterij voor de club organiseert, de leden die de loten verkopen en de directe omgeving die de loten kopen. Allemaal verdienen ze een pluim, want zonder hen geen Grote Clubactie én geen financiële opsteker. Daarom: Jouw inzet is goud waard. Een zin die de verschillende doelgroepen een schouderklopje geeft, maar ook iets zegt over het kopen van een lot voor de loterij.

Clubleiding

Zij zijn de 1e doelgroep die hun inzet gaan tonen. Want we vragen hen om de loterij op hun club te organiseren. En dat waarderen we, jouw inzet is goud waard!

Lotenverkopers

In de 2e fase richten we ons op de lotenverkopers. Zij zijn de jongens en meisjes die de straten op gaan en in hun buurt loten gaan verkopen. Ook hier weer: ‘jouw inzet is goud waard’ als boodschap.

Lotenkopers

Hier werkt de campagne-regel ook weer: met het kopen van een lot steunt de lotenkoper de club of vereniging. Maar de inzet van het lot kan ook zomaar goud waard zijn in de vorm van een mooie prijs in de loterij.

Resultaten

5000+
aangemelde clubs of verenigingen
8.474.286
euro opbrengst van de loterij
Frank Molkenboer
Directeur bij Grote Clubactie

“Een sterke campagne die de kern raakt van waar de Grote Clubactie voor staat en hoe deze beleefd wordt bij onze doelgroepen: verenigingen, verkopers en kopers. Dat is de uitkomst van de samenwerking die we vanaf eind 2018 weer hebben opgepakt met Scheepens.”

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET
Scheepens logo

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen