De uitdaging
De aanpak
CONNECT. 5 organisations into 1.
CREATE. An ambitious brand.
CAMPAIGN. For sports in Brabant.
visuele identiteit
Naast de naam, was er natuurlijk ook behoefte aan een visuele identiteit. Ook deze hebben we samen met de ervaringsdeskundigen ontwikkeld. Na sessies waarin we meerdere stijlen en uitingen presenteerden, kozen we samen voor dit logo en bijbehorende stijl.
Het logo maakt gebruik van herkenbare en vriendelijke typografie en is een uniek beeldmerk door de samensmelting van de letters die de geïntegreerde aanpak symboliseren en een geborgen gevoel weergeven. Het beeldmerk wordt ook gebruikt in de lopende zinnen die te maken zijn met de naam.



De BrabantSport beeldbank is rijkelijk gevuld met beelden. Evenementen, topsporters, innovaties, etc. Heel fijn natuurlijk, maar om de BrabantSport identiteit een smoelwerk te geven zijn ze te divers qua stijl. Daarom bedachten we een list. Een beeldtaal gebaseerd op het bekende Brabants bont. Maar dan de 2.0 versie. Zodat we ieder beeld een echt BrabantSport-sausje kunnen geven.


LANCERING
Met een lanceringsevenement gaven we BrabantSport een kickstart. Ongeveer 150 ondernemers maakten kennis met BrabantSport. Peter Heerschop presenteerde een Brabantse variant van het bekende programma Holland Sport.


ONLINE/OFFLINE MAGAZINE
BEKIJK HET MAGAZINE



BrabantSport is de schakel tussen sportorganisatoren, het bedrijfsleven en de overheid. Door de uitwisseling van kennis met BrabantSport ontstaat een professionele samenwerking die voor ons efficiënt en zinvol is.

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET
MEER INFO?
Your creative agency since '73