hier moet
je zijn in
brabant

VISITBRABANT

de uitdaging

In het vierde kwartaal van 2019 zijn we vol aan de slag gegaan voor het toeristenseizoen van 2020. Onze uitdaging? Short stay-toerisme in Noord-Brabant promoten en tegelijkertijd steden, activiteiten en attracties verbinden. Hier ging ons Brabants hart zeker sneller van kloppen. Maar toen kwam Corona...“Brabant is open” leek verder weg dan ooit. Het voltooide campagneconcept ging on hold, de strategie voor 2020 werd herzien en in goed overleg met VisitBrabant zijn hier drie nieuwe deelvragen uit voortgekomen. 1. Hoe bevorderen we short stay-toerisme in tijden van covid-19? 2. Hoe helpen we de vrijetijdsondernemers die het nu heel zwaar hebben? 3. Hoe sluiten we aan op de landelijke campagne “Hier moet je zijn”?

De aanpak

Met een continu veranderende situatie door Covid-19, was een intensieve samenwerking op alle gebieden van groot belang. Hoe de komende maanden er precies uit zouden komen te zien, wist niemand. Door de campagne in verschillende fases op te bouwen en uit te rollen konden we goed in blijven spelen op alle ontwikkelingen en bijsturen waar nodig. Zo hebben we het landelijke initiatief “Hier moet je zijn” omarmt en op Brabantse wijze doorvertaald in de campagne van 2020.

De oplossing

Een flexibel concept waarop makkelijk aangehaakt kan worden door Brabantse vrijetijdsondernemers. Samen zetten we een stap vooruit en we laten we onze provincie weer stralen. Het gevoel van Brabant maakt onze provincie uniek. Dit gevoel is niet te vangen in één specifieke plek. In Brabant vind je juist legio fantastische plekken die allemaal inspelen op een andere beleving en emotie. We hebben vrijetijdsondernemers het podium gegeven dat ze verdienen, zodat ze op gepaste wijze kunnen pronken met hun bijzondere aanbod. Hier moet je zijn in Brabant!

pijl

Noord-Brabant is een prachtige bestemming met oneindig veel mogelijkheden en een aanstekelijke cultuur waar je snel verliefd op wordt. Waar je in Brabant moet zijn, duiden we aan met opvallende grafische pijlen, geïnspireerd op de Brabantse vlag. Een vast element en drager van de gehele campagne. De pijl prijst met prikkelende copy het aanbod aan en geeft karakter. De copy begint altijd met ‘Als je…’. Bijvoorbeeld: ‘Als je in een andere wereld wilt stappen’ en landt op de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’. De pijlen kunnen zelf aangepast worden door ondernemers, zodat ook hun uitingen onderdeel worden van de campagne. 

 

visuele identiteit

Brabant is een eigenzinnige en creatieve provincie waar modern design, een rijke historie, gezellige bevolking en onconventionele innovaties als puzzelstukjes in elkaar passen. Een meltingpot van deze elementen is samengebracht in een eigentijdse grafische stijl. Deze stijl gaf ons de vrijheid om een Brabantse wereld te creëren waarin deze verbinding goed zichtbaar is. Samen met de grafische pijl vormt dit het hart van de campagne. 

 

Ondernemers

Voor veel vrijetijdsondernemers zal de eerste helft van 2020 de boeken ingaan als een jaar van extremen, vallen en weer opstaan. Deze ondernemers verdienen daarom een positieve en krachtige impuls in de tweede helft van het jaar. De 2020 campagne is toegankelijk en praktisch ingericht, zodat vrijetijdsondernemers makkelijk aan kunnen haken. Ze tonen hierbij trots wat hun onderneming uniek maakt. Is dat een oud familierecept, het meest zonnige terras van de stad of de slimste oplossing voor de anderhalvemetersamenleving? Een argumentatie voor ‘hier moet je zijn in Brabant’. 

 

TOOLKIT

 

De creatieve toolkit bevat een selectie van de grafische campagnestijl, waarmee partners en vrijetijdsondernemers los zijn gegaan. Met pijlen, iconen en hashtags zijn legio toffe campagneuitingen gemaakt. Een zeer praktisch en bruikbaar pakket, waarmee we het voor iedereen haalbaar hebben gemaakt om aan te haken op de campagne. 

 

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET

Scheepens logo
Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen