Ongekend
van keuken-
concurrent

KEUKENCONCURRENT

  • 1
    Hoofdstuk 1
    Positionering
  • 2
    Hoofdstuk 2
    Code Geel
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Keuken erbij?
1
Hoofdstuk 1
Positionering

De uitdaging

Veel mensen kennen KeukenConcurrent als de keukenformule met de laagste prijs. Maar door die laagste prijs, trekken veel consumenten een verkeerde conclusie. Omdat de prijs laag is, verwachten ze een basic keuken, mindere kwaliteit, een mager assortiment of weinig service. Maar niets is minder waar bij KeukenConcurrent!

De aanpak

Er zit dus een duidelijk verschil tussen de verwachting van de consument en de realiteit. Hoogste tijd om dat recht te zetten en keukenkopend Nederland uit te leggen wat KeukenConcurrent allemaal te bieden heeft voor die laagste prijs.

De oplossing

Keukens voor gegarandeerd de laagste prijs van Nederland én voorzien van handige features, innovaties, topkwaliteit en geleverd vanuit een immens magazijn, dat is echt Ongekend van KeukenConcurrent.

 

 Restyling 


Vrijwel tegelijk met de nieuwe campagne, werkten we aan de restyling van KeukenConcurrent. Een nieuwe stijl die, dankzij de 3D-letter, perfect past bij de prijsvechter.

brandbook

Een nieuwe stijl gaat pas werken als hij ook tot in de puntjes uitgevoerd wordt. Om dat voor elkaar te krijgen, hebben we samen met KeukenConcurrent een brandbook gemaakt. Hierin staan alle do's & don'ts van de nieuwe stijl beschreven en gevisualiseerd.

  • 1
    Hoofdstuk 1
    Positionering
  • 2
    Hoofdstuk 2
    Code Geel
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Keuken erbij?
2
Hoofdstuk 2
Code Geel

DE VRAAG

Met 'Ongekend van KeukenConcurrent' als nieuwe claim, was het tijd voor actie. Want ook de acties van KeukenConcurrent zijn ongekend: 50% korting op je nieuwe keuken!

DE OPLOSSING

We gebruikten een bekend fenomeen: Code Geel. Normaliter nog geen reden tot paniek, maar wel als het Code Geel bij KeukenConcurrent is. Want dan moeten de mannen en vrouwen in het magazijn als de wiedeweerga aan de slag om Nederland te voorzien van nieuwe keukens!

Als je snel beneden moet zijn, dan telt iedere seconde. Met de schone kunst van het overdrijven bedachtten we een brandweerpaal waaraan de medewerkers naar beneden glijden. En met een alarm en zwaailicht dat afgaat, wordt het iedereen duidelijk dat ze tot actie over moeten gaan!

BEHIND THE SCENES

Een brandweerpaal bedenken is gemakkelijker dan hem ook daadwerkelijk maken. Met de nodige inventiviteit lukte het ons, bekijk hier hoe het er op de set aan toe ging.

Annemiek Steenbeek
Brand Manager bij KeukenConcurrent

“Onlangs hebben we met Scheepens een volledige rebranding voor ons merk doorgevoerd. Onze propositie 'Ongekend van KeukenConcurrent' komt uit de creatieve hoed van Scheepens. Een samenwerking die we al jaren hebben en nog altijd met veel plezier. Naast onze rebranding is Scheepens voor ons ook een belangrijke partner in de doorvertaling naar onze campagnes. We werken Intensief samen, we hebben al veel mooie dingen gemaakt. Dit gaat van televisie- en radiocommercials tot POS-materialen voor onze winkels. Onlangs hebben we een grote samenwerking uitgerold met Talpa Network. Mede door de grote betrokkenheid en kwalitatieve projectbegeleiding is onze campagne 'Keuken erbij' een ongekend groot succes geworden voor KeukenConcurrent.”

  • 1
    Hoofdstuk 1
    Positionering
  • 2
    Hoofdstuk 2
    Code Geel
  • 3
    Hoofdstuk 3
    Keuken erbij?
3
Hoofdstuk 3
Keuken erbij?

DE VRAAG

KeukenConcurrent had de ambitie om dit jaar haar eerste grote mediacampagne landelijk te lanceren. In deze campagne moest vanzelfsprekend ook ‘Ongekend van KeukenConcurrent’ als fundament hebben. De doelstelling van deze landelijke campagne was om veelvuldig onder de aandacht te komen van de potentiële doelgroep, via verschillende kanalen.

DE OPLOSSING

Door een unieke samenwerking tussen KeukenConcurrent, Talpa Network en Scheepens kwam de campagne ‘Keuken erbij?’ tot stand. Het grote medianetwerk van Talpa Network bood de uitgelezen mogelijkheid om via een multi-channel-benadering ‘Keuken erbij?’ landelijk onder de aandacht te brengen. Door deze samenwerking werd de mediacampagne een ongekend groot succes.

Strategie

In deze mediacampagne zijn we verder gegaan onder de bestaande campagnestrategie van ‘Ongekend van KeukenConcurrent’. Het idee achter deze strategie is dat ongekend is en moet zijn. Keukens weggeven is daar zeker een onderdeel van.

Keuken erbij?

“Winacties, die zijn er toch al zoveel?” De vraag die Talpa Network en Scheepens bezighield was hoe zij echt een ongekende winactie konden ontwikkelen. Een winactie die een landelijk bereik zou hebben en daarnaast in lijn lag met de merkessentie van KeukenConcurrent. Door dit grootse denken ontstond de winactie ‘Keuken erbij?’, waarbij KeukenConcurrent middels de kanalen van Talpa Network 13 keukens gratis weg heeft gegeven.

RADIO

Vijf weken lang maakten luisteraars van Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica kans op een gratis keuken wanneer ze naar de studio belden. Was het alarm te horen in studio? Dan kregen zij een gratis keuken erbij!

VERRASSING

Jelte van der Goot sidekick van De 538 ochtendshow met Frank bezorgde de winnende luisteraars letterlijk een verrassing, door met de gewonnen keuken langs te gaan. Dit moment werd breed uitgemeten op verschillende social media kanalen.

Lingo

Het altijd zeer gewaardeerde televisieprogramma Lingo op SBS6 was ook onderdeel van de multi-channel-aanpak in de campagne ‘Keuken erbij?’. Wanneer de kandidaten van Lingo in week 14 de zwarte bal uit de Lingobak wisten te toveren, kregen zij naast de reguliere prijzen van Lingo er een gratis keuken bij! Daarnaast werden de puzzelwoorden keukengerelateerde woorden. Op die manier was er ook inhoudelijk een mooie link met het product. Zo werd KeukenConcurrent nog meer top-of-mind gedurende het spelprogamma.

BILLBOARD

Na afloop van elke Lingo uitzending was er een 5-seconden billboard in beeld, waarin we communiceerden dat KeukenConcurrent de sponsor van het programma was.

Social

Naast de eigen social media-kanalen van KeukenConcurrent, werden ook de social media-kanalen van Radio 538, Radio Veronica, Radio 10 en SBS6 ingezet. Hier werd steeds teruggepakt op het succes van de actie, door fragmenten van de winnaars te delen.

WEGGEEF WOENSDAG

Zo gaf Radio 538 één complete keuken weg via social media. We vroegen de volgers te delen waarom zij deze keuken verdienden. Dit leverde ongekend veel reacties op.

5 GRATIS APPARATEN ERBIJ

Tijdens deze mediacampagne namen we ook bestaande acties van KeukenConcurrent onder de loep, zoals de actie ‘5 gratis apparaten’. Met de bestaande strategie en de nieuwe boodschap van ‘Keuken erbij?’ ontstond het idee om de actienaam te veranderen in 5 gratis apparaten erbij! Zo werd ook de huidige communicatie van KeukenConcurrent onderdeel van deze campagne.

Ongekend veel reacties

‘Keuken erbij?’ bleek een ongekend succes. Door een strakke samenwerking zijn we in staat geweest om de campagne op de verschillende kanalen van Talpa Network in te richten. En niet geheel zonder succes. KeukenConcurrent heeft veel (landelijke) aandacht gekregen en meerdere mensen verrast en blij gemaakt met een nieuwe keuken.

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET

Scheepens logo

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen