-
1Hoofdstuk 1Positionering
-
2Hoofdstuk 2Code Geel
-
3Hoofdstuk 3Keuken erbij?
De uitdaging
De aanpak
De oplossing
CONNECT. People with the brand DNA.
CREATE. A dynamic new style.
CAMPAIGN. For new leads.
Restyling
Vrijwel tegelijk met de nieuwe campagne, werkten we aan de restyling van KeukenConcurrent. Een nieuwe stijl die, dankzij de 3D-letter, perfect past bij de prijsvechter.
brandbook
Een nieuwe stijl gaat pas werken als hij ook tot in de puntjes uitgevoerd wordt. Om dat voor elkaar te krijgen, hebben we samen met KeukenConcurrent een brandbook gemaakt. Hierin staan alle do's & don'ts van de nieuwe stijl beschreven en gevisualiseerd.
DE VRAAG
DE OPLOSSING
CONNECT. With potential customers.
CREATE. A striking and activating campaign.
CAMPAIGN. For hot leads.
Als je snel beneden moet zijn, dan telt iedere seconde. Met de schone kunst van het overdrijven bedachtten we een brandweerpaal waaraan de medewerkers naar beneden glijden. En met een alarm en zwaailicht dat afgaat, wordt het iedereen duidelijk dat ze tot actie over moeten gaan!
BEHIND THE SCENES
Een brandweerpaal bedenken is gemakkelijker dan hem ook daadwerkelijk maken. Met de nodige inventiviteit lukte het ons, bekijk hier hoe het er op de set aan toe ging.
DE VRAAG
DE OPLOSSING
CONNECT. With new channels.
CREATE. A unique cooperation.
CAMPAIGN. For brand awareness.
Strategie
In deze mediacampagne zijn we verder gegaan onder de bestaande campagnestrategie van ‘Ongekend van KeukenConcurrent’. Het idee achter deze strategie is dat ongekend is en moet zijn. Keukens weggeven is daar zeker een onderdeel van.
Keuken erbij?
“Winacties, die zijn er toch al zoveel?” De vraag die Talpa Network en Scheepens bezighield was hoe zij echt een ongekende winactie konden ontwikkelen. Een winactie die een landelijk bereik zou hebben en daarnaast in lijn lag met de merkessentie van KeukenConcurrent. Door dit grootse denken ontstond de winactie ‘Keuken erbij?’, waarbij KeukenConcurrent middels de kanalen van Talpa Network 13 keukens gratis weg heeft gegeven.
RADIO
Vijf weken lang maakten luisteraars van Radio 538, Radio 10 en Radio Veronica kans op een gratis keuken wanneer ze naar de studio belden. Was het alarm te horen in studio? Dan kregen zij een gratis keuken erbij!
VERRASSING
Jelte van der Goot sidekick van De 538 ochtendshow met Frank bezorgde de winnende luisteraars letterlijk een verrassing, door met de gewonnen keuken langs te gaan. Dit moment werd breed uitgemeten op verschillende social media kanalen.
Lingo
Het altijd zeer gewaardeerde televisieprogramma Lingo op SBS6 was ook onderdeel van de multi-channel-aanpak in de campagne ‘Keuken erbij?’. Wanneer de kandidaten van Lingo in week 14 de zwarte bal uit de Lingobak wisten te toveren, kregen zij naast de reguliere prijzen van Lingo er een gratis keuken bij! Daarnaast werden de puzzelwoorden keukengerelateerde woorden. Op die manier was er ook inhoudelijk een mooie link met het product. Zo werd KeukenConcurrent nog meer top-of-mind gedurende het spelprogamma.
BILLBOARD
Na afloop van elke Lingo uitzending was er een 5-seconden billboard in beeld, waarin we communiceerden dat KeukenConcurrent de sponsor van het programma was.
Social
Naast de eigen social media-kanalen van KeukenConcurrent, werden ook de social media-kanalen van Radio 538, Radio Veronica, Radio 10 en SBS6 ingezet. Hier werd steeds teruggepakt op het succes van de actie, door fragmenten van de winnaars te delen.
WEGGEEF WOENSDAG
Zo gaf Radio 538 één complete keuken weg via social media. We vroegen de volgers te delen waarom zij deze keuken verdienden. Dit leverde ongekend veel reacties op.
5 GRATIS APPARATEN ERBIJ
Tijdens deze mediacampagne namen we ook bestaande acties van KeukenConcurrent onder de loep, zoals de actie ‘5 gratis apparaten’. Met de bestaande strategie en de nieuwe boodschap van ‘Keuken erbij?’ ontstond het idee om de actienaam te veranderen in 5 gratis apparaten erbij! Zo werd ook de huidige communicatie van KeukenConcurrent onderdeel van deze campagne.
Ongekend veel reacties
‘Keuken erbij?’ bleek een ongekend succes. Door een strakke samenwerking zijn we in staat geweest om de campagne op de verschillende kanalen van Talpa Network in te richten. En niet geheel zonder succes. KeukenConcurrent heeft veel (landelijke) aandacht gekregen en meerdere mensen verrast en blij gemaakt met een nieuwe keuken.
DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET
MEER INFO?
Your creative agency since '73