Ongekend
van keuken-
concurrent

KEUKENCONCURRENT

  • 1
    Hoofdstuk 1
    Positionering
  • 2
    Hoofdstuk 2
    Code Geel
1
Hoofdstuk 1
Positionering

De uitdaging

Veel mensen kennen KeukenConcurrent als de keukenformule met de laagste prijs. Maar door die laagste prijs, trekken veel consumenten een verkeerde conclusie. Omdat de prijs laag is, verwachten ze een basic keuken, mindere kwaliteit, een mager assortiment of weinig service. Maar niets is minder waar bij KeukenConcurrent!

De aanpak

Er zit dus een duidelijk verschil tussen de verwachting van de consument en de realiteit. Hoogste tijd om dat recht te zetten en keukenkopend Nederland uit te leggen wat KeukenConcurrent allemaal te bieden heeft voor die laagste prijs.

De oplossing

Keukens voor gegarandeerd de laagste prijs van Nederland én voorzien van handige features, innovaties, topkwaliteit en geleverd vanuit een immens magazijn, dat is echt Ongekend van KeukenConcurrent.

 

 Restyling 


Vrijwel tegelijk met de nieuwe campagne, werkten we aan de restyling van KeukenConcurrent. Een nieuwe stijl die, dankzij de 3D-letter, perfect past bij de prijsvechter.

brandbook

Een nieuwe stijl gaat pas werken als hij ook tot in de puntjes uitgevoerd wordt. Om dat voor elkaar te krijgen, hebben we samen met KeukenConcurrent een brandbook gemaakt. Hierin staan alle do's & don'ts van de nieuwe stijl beschreven en gevisualiseerd.

  • 1
    Hoofdstuk 1
    Positionering
  • 2
    Hoofdstuk 2
    Code Geel
2
Hoofdstuk 2
Code Geel

DE VRAAG

Met 'Ongekend van KeukenConcurrent' als nieuwe claim, was het tijd voor actie. Want ook de acties van KeukenConcurrent zijn ongekend: 50% korting op je nieuwe keuken!

DE OPLOSSING

We gebruikten een bekend fenomeen: Code Geel. Normaliter nog geen reden tot paniek, maar wel als het Code Geel bij KeukenConcurrent is. Want dan moeten de mannen en vrouwen in het magazijn als de wiedeweerga aan de slag om Nederland te voorzien van nieuwe keukens!

Als je snel beneden moet zijn, dan telt iedere seconde. Met de schone kunst van het overdrijven bedachtten we een brandweerpaal waaraan de medewerkers naar beneden glijden. En met een alarm en zwaailicht dat afgaat, wordt het iedereen duidelijk dat ze tot actie over moeten gaan!

BEHIND THE SCENES

Een brandweerpaal bedenken is gemakkelijker dan hem ook daadwerkelijk maken. Met de nodige inventiviteit lukte het ons, bekijk hier hoe het er op de set aan toe ging.

DIT PROJECT MAAKTEN WE SAMEN MET

Scheepens logo
Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen