de nummer 1
van
nederland

keuken kampioen

  • 1
    hoofdstuk 1
    Kampioenskeuken
  • 2
    hoofdstuk 2
    Kampioenskoorts
  • 3
    hoofdstuk 3
    Een keuken voor alle Nederlanders
1
hoofdstuk 1
Kampioenskeuken

De uitdaging

In een overvolle markt waarin prijssignalen de baseline in de branche zijn, is het voor een keukenzaak vaak moeilijk om op te vallen. De vraag: laat zien waar Keuken Kampioen voor staat. In een commercial.

De oplossing

Een keuken van Keuken Kampioen. Dat is niet zomaar een keuken. Dat is een kampioenskeuken. En die komt uit de eigen fabriek. Waar vakmensen werken met eerste keus materialen. Dan denk je “duur”. Totdat je de prijskaart in de showroom ziet. Een concept dat de echte waarde van een keuken laat zien en emotionele waarde toevoegt.
  • 1
    hoofdstuk 1
    Kampioenskeuken
  • 2
    hoofdstuk 2
    Kampioenskoorts
  • 3
    hoofdstuk 3
    Een keuken voor alle Nederlanders
2
hoofdstuk 2
Kampioenskoorts

de uitdaging

Keuken Kampioen en FOX Sports sloegen de handen ineen om een uniek tv-idee werkelijkheid te maken; KampioensKoorts. Amateurvoetballend Nederland maakte kans op een toffe prijs; hun kampioenswedstrijd live uitgezonden op tv. Met 15 camera’s en een cameraploeg die normaliter Ajax – Feyenoord vastleggen, analyses door Ronald de Boer en Hans Kraay Jr. als razende reporter.

...

Hoe zorgen we voor bekendheid, aanmeldingen en stemmen voor KampioensKoorts? En, niet geheel onbelangrijk, hoe zorgen we dat die aandacht ook positief afstraalt op Keuken Kampioen?

DE OPLOSSING

Een campagne die opriep tot aanmelden, stemmen en vervolgens kijken naar de kampioenswedstrijd. De promo was een tweelingbroer van de commercial van Keuken Kampioen. Zo ontstond er niet alleen naamtechnisch een link met het keukenbedrijf, maar droeg ook de communicatie bij aan de herkenning van Keuken Kampioen.

Resultaten

De vooraf gestelde doelen werden ruimschoots behaald. Sterker nog, ze werden al na een week naar boven bijgesteld. In totaal meldden 1161 teams zich aan. En die teams gingen los. Met de winkans op o.a. gratis scooters en vliegtuigen met banieren riepen ze hun achterban op om te stemmen. Uiteindelijk stemden 69619 mensen op hun favoriete team en won Be Quick 2 uit Zutphen met 4101 stemmen KampioensKoorts. Het social sentiment was louter positief. 5071 berichten over KampioensKoorts resulteerden uiteindelijk in maar liefst 22.640.889 impressies.

22.640.889
Impressies
  • 1
    hoofdstuk 1
    Kampioenskeuken
  • 2
    hoofdstuk 2
    Kampioenskoorts
  • 3
    hoofdstuk 3
    Een keuken voor alle Nederlanders
3
hoofdstuk 3
Een keuken voor alle Nederlanders

de uitdaging

Ontwikkel een campagne voor Keuken Kampioen waarbij de merkwaarden en -voordelen duidelijk naar voren komen. Een campagne waarbij we de big brand-status claimen.

Het inzicht

Keuken Kampioen maakt, dankzij de eigen fabriek, voor iedereen een passende keuken. Dus ook voor jou.
Niet alleen binnen de ruimte en budget, maar ook passend bij je levensstijl. Want hoe verschillend we in Nederland ook zijn; jouw keuken vind je bij Keuken Kampioen.

de oplossing

Een campagne die laat zien dat Keuken Kampioen dé keukenspeciaalzaak voor alle Nederlanders is. Of je nu 3 hoog achter woont of in een hoekhuis. Bij Keuken Kampioen kan je altijd terecht. Want de medewerkers zijn ook Nederlanders zoals jij. In de campagne zetten we de klanten en medewerkers centraal.
Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen