de nummer 1
van
nederland

keuken kampioen

  • 1
    hoofdstuk 1
    Kampioenskeuken
  • 2
    hoofdstuk 2
    Kampioenskoorts
  • 3
    hoofdstuk 3
    Keukens voor alle Nederlanders
  • 4
    hoofdstuk 4
    Keukens voor alle Nederlanders 2.0
1
hoofdstuk 1
Kampioenskeuken

De uitdaging

In een overvolle markt waarin prijssignalen de baseline in de branche zijn, is het voor een keukenzaak vaak moeilijk om op te vallen. De vraag: laat zien waar Keuken Kampioen voor staat. In een commercial.

De oplossing

Een keuken van Keuken Kampioen. Dat is niet zomaar een keuken. Dat is een kampioenskeuken. En die komt uit de eigen fabriek. Waar vakmensen werken met eerste keus materialen. Dan denk je “duur”. Totdat je de prijskaart in de showroom ziet. Een concept dat de echte waarde van een keuken laat zien en emotionele waarde toevoegt.
  • 1
    hoofdstuk 1
    Kampioenskeuken
  • 2
    hoofdstuk 2
    Kampioenskoorts
  • 3
    hoofdstuk 3
    Keukens voor alle Nederlanders
  • 4
    hoofdstuk 4
    Keukens voor alle Nederlanders 2.0
2
hoofdstuk 2
Kampioenskoorts

Resultaten

De vooraf gestelde doelen werden ruimschoots behaald. Sterker nog, ze werden al na een week naar boven bijgesteld. In totaal meldden 1161 teams zich aan. En die teams gingen los. Met de winkans op o.a. gratis scooters en vliegtuigen met banieren riepen ze hun achterban op om te stemmen. Uiteindelijk stemden 69619 mensen op hun favoriete team en won Be Quick 2 uit Zutphen met 4101 stemmen KampioensKoorts. Het social sentiment was louter positief. 5071 berichten over KampioensKoorts resulteerden uiteindelijk in maar liefst 22.640.889 impressies.

22.640.889
Impressies
  • 1
    hoofdstuk 1
    Kampioenskeuken
  • 2
    hoofdstuk 2
    Kampioenskoorts
  • 3
    hoofdstuk 3
    Keukens voor alle Nederlanders
  • 4
    hoofdstuk 4
    Keukens voor alle Nederlanders 2.0
3
hoofdstuk 3
Keukens voor alle Nederlanders
  • 1
    hoofdstuk 1
    Kampioenskeuken
  • 2
    hoofdstuk 2
    Kampioenskoorts
  • 3
    hoofdstuk 3
    Keukens voor alle Nederlanders
  • 4
    hoofdstuk 4
    Keukens voor alle Nederlanders 2.0
4
hoofdstuk 4
Keukens voor alle Nederlanders 2.0

De uitdaging

In Nederland staat Keuken Kampioen aan de top van keukenland. De nummer 1 van Nederland weet hierdoor als geen ander wat er speelt in de markt. Deze kennis is terug te vinden in de meest complete keukencollectie van Nederland, geheel uit eigen fabriek. Scherp geprijsde kwaliteitskeukens met A-merk apparaten voor alle Nederlanders. De vraag: zorg dat deze kernwaarden aan bod komen in de nieuwe commercial.

De oplossing

De nieuwe commercial is toegankelijk en persoonlijk gemaakt door persona’s toe te voegen aan de verhaallijn. Hiermee laten we zien dat Keuken Kampioen kampioenskeukens heeft voor alle Nederlanders. Ook is er nog genoeg ruimte om de belangrijkste USP’s te verwerken in de boodschap. Een verfrissende commercial in de nieuwe Keuken Kampioen stijl met een nuchtere en heldere boodschap.

EDITS


Per persona zijn er korte video’s gemaakt om ook de koppeling naar online te kunnen maken. Met deze edis kan er ingespeeld worden op verschillende doelgroepen met voor hen relevante content.

INSTORE


Natuurlijk mogen de persona’s in de winkel niet ontbreken. Bij elke keuken uit de TVC staat signing met “Bekend van TV, de keuken van Job & Silvia”.

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen