Sinds 2017 zetten we ons samen met Stichting Positieve Leefstijl in voor een gezonder Nederland.

We ontwikkelden de IkPas campagne met als doel Nederlanders motiveren om hun alcoholgebruik tijdelijk op pauze te zetten. Niet geheel stoppen, maar eens kijken wat het met je doet als je een tijdje geen alcohol drinkt

Op 1 januari ging een grote groep Nederlanders deze uitdaging aan. Ruim 23.747.
En dat is een verdubbeling t.o.v. de inschrijvingen van 2018!

Deze toename was het gevolg van slimme middeleninzet én een opvallend creatief concept. De radiospot was continu te horen tijdens de top 2000 en radio 2. Onze online inzet heeft voor extra bereik gezorgd; ruim 10.441.438 weergaven. Ook zagen we hoog engagement op social advertenties tot wel 251 likes, 357 opmerkingen en 55 shares op één ad! Daarnaast bezochten 142.445 mensen de website en waren er 15.907 app downloads. Mooie resultaten waar we trots op zijn.

De keuze voor een IkPas-periode in januari (30 dagen) heeft ook geholpen.
Een slimme én versterkende samenwerking gezien veel mensen al aan DryJanuary meededen.

40 dagen geen druppel

Inmiddels zijn we druk bezig met het werven van deelnemers voor de 40 dagen periode. Deze gaat op 6 maart van start. Zelf ervaren wat een alcohol pauzel met je doet? Vanaf 1 februari start de inschrijving op ikpas.nl voor de 40 dagen periode en wij dagen je uit om mee te doen!