tricolores
forever

WILLEM II

DE UITDAGING

In de (bijna) 125 jaar die Willem II bestaat is de club uitgegroeid tot een vaste waarde in de Eredivisie, met een grote achterban. Deze achterban hecht veel waarde aan de koninklijke historie van Willem II en de stad Tilburg. In de nieuwe visuele identiteit dient dit dan ook rijkelijk terug te komen. Daarnaast is het belangrijk dat de nieuwe stijl snel inzetbaar is om bijvoorbeeld visuals of animaties van de tussenstanden en uitslagen van Willem II realtime te realiseren.

DE OPLOSSING

Deze uitdaging leidde tot een huisstijl die bestaat uit verschillende onderdelen die te combineren zijn. Elk onderdeel van de huisstijl heeft een duidelijk rol in het presenteren van de historie en kernwaarden van de club. De herkenbare tricolores (rood-wit-blauw) en de historische, karakteriserende iconen uit het logo komen ook rijkelijk terug in de nieuwe visuele stijl. Door een textielstructuur terug te brengen in het design, maken we op een gedetailleerde manier de link met het tenue van Willem II en de textielstad Tilburg.

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen