ALTIJD
DICHT BIJ
DE BRON

MARQUARDT

DE UITDAGING

Wanneer je op zoek gaat naar een nieuwe keuken, zie je soms door de bomen het bos niet meer. Hoe langer je rondkijkt, hoe meer alles op elkaar begint te lijken. Toch is Marquardt Küchen een unieke speciaalzaak. Dat weten zij zelf (en wij inmiddels ook) maar al te goed. Maar hoe bewijzen we dat aan de consument? De vraag aan ons: Kunnen jullie ons helpen bij het neerzetten van een steengoede positionering waarbij ‘natuursteen’ centraal staat, zonder andere belangrijke USP’s van Marquardt teniet te doen?

DE AANPAK

Hoe laat je zien dat je anders bent? Door dicht bij jezelf te blijven. Terug naar de roots dus. Oprichter Michael Marquardt zei ooit: ‘Het is pas een keuken als er graniet in zit’. In 1991 richtte Michael Marquardt de keukenzaak op met de visie om kwaliteitskeukens met graniet betaalbaar te maken voor iedereen. Ze groeiden hard, in medewerkers, in showrooms en in steensoorten. En zo veel groei schreeuwt om een nieuw jasje. Wij durven ze na al die jaren in de keuken- en steenbranche inmiddels gerust specialist te noemen. Zo verandert hun belofte (Dé nummer 1 van Duitsland in keukens met graniet) met ze mee: Marquardt Küchen - Dé Duitse specialist in keukens met stenen werkbladen. Tijd om een frisse wind te laten waaien dus, door de stijl, positionering en belofte.

DE OPLOSSING

We vonden het belangrijk om hun roots te eren. Om ze in hun kracht en kennis te zetten. Hun unieke werkwijze een podium te geven. Te laten zien hoe belangrijk ze persoonlijk contact en één adviseur vinden. Hoe ze hun materialen direct vanuit de steengroeve verwerken in hun eigen fabriek in Duitsland. Dat ze eerlijk en transparant zijn over hun prijzen, zonder gedoe. Dat A-merken bij hen de standaard zijn. Er is één zin die al deze unieke kenmerken kort samenvat. Bij Marquardt Küchen ben je: Altijd dicht bij de bron.

de nieuwe huisstijl

Bij een verfrissende belofte hoort natuurlijk een passende uitstraling. Daarom hebben we ook hun visuele stijl eens flink onder de loep genomen. We kozen voor een luxere uitstraling. Passend bij de kwaliteit van hun keukens en hun persoonlijke werkwijze.

website

We verweefden het concept op een natuurlijke manier door de website, zodat alle elementen van de website met elkaar praten. En dat ziet er kei goed uit!

Tom Heere
Directeur Marquardt Nederland bij Marquardt

“Welke klant wil je bereiken, in welk segment wil je opereren, hoe pak je überhaupt de marketing aan. vanuit die gedachten zijn we bij Scheepens uitgekomen. Met als voordeel dat zij alles onder één dak kunnen aanbieden. De marketing zelf, de website en het social media gebeuren. Om juist alles goed op elkaar aan te laten sluiten. Ook de kernwaardes werden aangepakt en met name de vraag: Wie zijn we nu echt en hoe gaan we ons onderscheiden in keukenland? Samen met Scheepens een mooie omslag gemaakt met een nieuwe pay off, slogans en kleurgebruik. Ook mooie instore beelden met pakkende beelden en teksten bedacht. Een fonkelnieuw magazine met veel aandacht voor alle winkels met haar medewerkers. Dus klaar voor het heden en de toekomst. En ik zeg altijd, de klant moet onze uitingen snappen en onze verkopers moeten dit goed kunnen vertalen. Samen met Scheepens lukt dit prima. ”

 

 

Your creative agency since '73

 

Cookie policy

Scheepens gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar scheepens.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Scheepens toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen